Skocz do zawartości

tworzenie tekstury 3ds- Pomoc


sloowik

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

mam pytanie, próbuję stworzyć teksturę szklanej mozaiki(półprzeźroczystej) bez fugowej. Pytanie co mi będzie potrzebne i jak ustawić parametry. Mozaika(jedna płyteczka) ma rozmiar 3x3 cm. Mozaika jest prawdziwa więc mogę zrobić jej zdjęcia do tekstury. Czy lepiej będzie zrobić zdjęcie jednej płyteczkii powielić w maxie, czy np. całego segmentu(10x10 płyteczek). Co mi będzie potrzebne:

1) tekstura

2) mapa bump(displacment)

3) ...

tekstura jest zrobiona w *.png jak ustawić żeby nie było widać białych krawędzi(opacity nie bardzo pomaga)

 

Pozdrawiam

Słowik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hej, widzę że na tym forum wieje pustką;) Spróbuje jednak pomóc, choć nie jestem profesjonalistą w tej dziedzinie. Do końca nie rozumiem z tym png, znaczy że masz teksturę już zrobioną? W maxie jest, zawsze, co najmniej kilka sposobów na zrobienie jednej rzeczy, ale wydaje mi się, że jeżeli mozaika będzie częściowo przezroczysta, to chyba lepiej będzie zrobić ją kawałek po kawałku w maxie, tak aby było widać, że składa się ona z oddzielnych elementów ( granice między płytkami ) choć pewnie i ten problem dało by się załatwić odpowiednimi mapami.

Fajnie by było gdybyś w gimpie zamienił png na jpg i załączył do posta, może pomógł bym bardziej

Pozdrawiam.

Edytowane przez ailambert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności