wueres Napisano 17 Styczeń 2012 Napisano 17 Styczeń 2012 (edytowane) Witam! Natchnęło mnie żeby zrobić sobie planszę, makietę swojego osiedla na podstawie rzutów z góry. Mam co do tego kilka pytań. Przede wszystkim nie mam pomysłu jak zacząć i zrobić całą tą płaszczyznę dzieląc ją na np trawę, ulicę, jakieś skwerki, parkingi. Modelowanie osobno każdego z tych elementów może być czasochłonne, jest na to jakaś skuteczna metoda żeby np wszystkie te ulice, skwerki mieściły się na jednym plane'ie. Jeśli np stworze prostokąt jako trawa i potem osobno drogę i nałoże na "trawę" to może nie wyjść dobrze bo będzie musiała być wyżej niż "trawa" a chciałbym żeby wszystko było na jednym podłożu. Reszta takie rzeczy jak domki czy drzewka to luzik, nie bardzo własnie wiem jak zabrać się za podłoże. Dodatkowo jeszcze gdy wrzucam zdjęcie rzutu z góry to jest w mega słabej jakości, że nic nie widać rozmazane jest, a jak poprawie jakość (z tego tutoriala wziąłem: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=3232 ) to już nie jest zamazane ale strasznie spixelowane i też nie idzie pod niego robić obiektów. Bardzo Proszę bardzo o pomoc. Dzięki z góry, pozdrawiam Edytowane 17 Styczeń 2012 przez wueres
porti Napisano 17 Styczeń 2012 Napisano 17 Styczeń 2012 Wydaje mi się że plan najlepiej jest obrysować w innym sofcie, cadzie czy nawet sketchupie. Jeśli ogarniasz cada to jest miły tutorial który nazywa się "CGA_VI_Site" (znajdziesz bez problemu w googlach) jeśli nie to polecam sketchupa. Nawet jeśli nie miałeś z nim styczności to bez problemu uda ci się obrysować cały teren, podzielić płaszczyzny chodników trawników itd. potem eksport do 3dsmaxa kilka poprawek i gotowe. problem pojawia sie kiedy masz zróżnicowany teren ale to już inna bajka. ps. prawdopodobnie przyda ci sie plugin populate: terrain
wueres Napisano 17 Styczeń 2012 Autor Napisano 17 Styczeń 2012 Ściągam sketchupa. Pomajstruje w nim i będzie git, jakbym miał problemy to napisze. I jak już np podziele wszystko w sketchupie to potem jak wyeksportuje do 3ds maxa to normalnie będę miał poodzielane polygony? Że zaznacze sobie dane polygony i poprzypisuje materiały..
wueres Napisano 17 Styczeń 2012 Autor Napisano 17 Styczeń 2012 (edytowane) No i coś tutaj majstruje ale ciężko.. Raz jak eksportuje do maxa to są normalnie polygony ale gdy przypisuje materiały poszczególnym poligonom to nie zmienia koloru, dalej cały czarny obiekt, w ogóle nie idzie przypisać koloru obiektowi i poligonom i do tego nie jak zaokrąglać pojedyńcze punkty tak jak np narzędziem fillet przy splanjach w3ds max i nie umiem znaleźć opcji która umożliwi dodawanie pojedyńczych punktów. Edytowane 17 Styczeń 2012 przez wueres
porti Napisano 18 Styczeń 2012 Napisano 18 Styczeń 2012 raz. spróbuj odwrócić normalsy dwa. użyj chamfera, albo po prostu rysuj w sketchupie "gęstsze" łuki (po wybraniu narzędzia wpisujesz ilość segmentów)
Rekomendowane odpowiedzi