Napisano 4 Luty 201213 l Witam, mam pytanie, zrobiłem sobie model w archicadzie, w cm, materiały, niebo, oświetlenie itp. dodaję w maxwellu, ale mam kilka problemów: 1. jak dodaję materiały to są one mocno przeskalowane, tzn. dodałem trawę i ma ona wielkość budynku, jak to znienić? bawiłem się w texture picker, ale nic to nie dało, i tak jest z każdym materiałem :/ 2. jak renderuję to rendery wychodzą ziarniste, tzn widać pixele mocno, czy są jakieś ustawienia renderingu podstawowe, albo jakiś tutorial dla kompletnego lalika? podoba mi się ten program, z tego co widziałem można ładne rzeczy stworzyć, a ja zainstalowałem go nie dawno i bardzo chciałbym, aby jakiś zaawansowany użytkownik wprowadził mnie w tajniki tego programu. Jeżeli będą potrzebne rendery do oględzin jak to wygląda to wstawię. Pozdrawiam Jaro110
Napisano 4 Luty 201213 l MAxwell to tak zwany render unbiasowy, i chociaż zaraz pewnie obudzę tutejsze potwory, to tłumacząc to na język polski, oznacza to "bardzo wolny". Aby na w miarę dobrym komputerze uzyskać czysty render w przyzwoitej rozdzielczości i bez szumu, trzeba na niego poczekać jakieś 8-14 godzin. Co do skali tekstur, to zazwyczaj exportując z cada trzeba na modele narzucić mapowanie jakieś jeszcze, czy też zwiększyć tiling textury. Sz.
Napisano 4 Luty 201213 l Autor no cóż czas mi nie straszny, próbowałem nauczyć się maxa, ale samemu nie wiele zdziałałem, a do tego musiałbym mieć dużo wolnego czasu, a render w maxwellu mogę np. zrobić w nocy dlatego postanowiłem podszkolić się w maxwellu, z archicada do maxwella wrzucam poprzez plugin maxwella zainstalowany z archicadem, ale nie widziałem tam ustawień skali bądź innych do materiałów :/
Napisano 4 Luty 201213 l idź na forum maxwella, tam nawet Zdeno mówi po angielsku ;) a poważnie, maxwell nie jest łatwy, nie wystarczy tylko wrzucić i czekać... zresztą, poczytasz forum to zobaczysz.
Napisano 4 Luty 201213 l Autor Ja wiem że nie wystarczy tylko wrzucić i czekać, dlatego pytam, chcę się czegoś nauczyć dowiedzieć, stwierdzenie typu "maxwell nie jest łatwy" ameryki mi na nowo nie odkrywa niestety..... :/
Napisano 4 Luty 201213 l w takim razie bardziej odkrywczo: http://www.computer-training-software.com/maxwell-render.htm
Napisano 4 Luty 201213 l Zaraz tam płacić, jak nie potrzeba: http://support.nextlimit.com/display/tuts/Home/ Sz.
Napisano 4 Luty 201213 l Zacznij od tego aby przestawić skalę projektu z cm nz metry, w ustawiniach projektu w archicad. Jest zasada ze w czym byś nie tworzył (archicad, c4d, rhino3d) jednostką projektu muszą być metry
Napisano 6 Luty 201213 l zdeno po angielsku ? that is a f***n' lie !! ;) co do archicada i maxwella . pierwsze co sprawdź to czy te materiały nie działają w systemie REAL SCALE material. Podejrzewam, że plugin archicada może exportować z takimi ustawieniami. Nie wiem czy do dobrze czy źle, ale ja nigdy nie mogłem się z tym sposobem używania materiałów dogadać. Tak też jak możesz to przestaw w materiałach aby REAL SCALE było wyłączone, wtedy rozmiar tekstur regulujesz wskaźnikiem TILE, a mapowanie zmieniasz w PROPERTIESACH każdego obiektu za pomocą tzw. PROJECTORS. Prezent - dał bardzo dobrego linka do tutków maxwellowych. Najważniejszym z nich jest wprowadzenie do materiałów stworzone przez kolesia co się zowie MIKE VERTA. W sumie cała wiedza o maxwellu, która jest potrzebna to tworzenie materiałów. Reszta jest tylko odwzorowywaniem realnego świata (fizycznie poprawne źródła światła, fizycznie spójne ustawinia kamery) , to materiały są gwoździem całego tego biznesu. Jak ustawić kamerkę, albo zmienić sposób renderowania poszczególnych passów to tylko obsługa narzędzi. Cała moc i przekleństwo tego silnika siedzi w materiałach. i jeszcze taki mały news. ostatnio zrobiłem małą zadymę na natywnym forum maxwella i od niedawna znowu niezalogowani mogą przeglądać wątki. Tak też jak ktoś chce czerpać ze źródła to zapraszam. a co do autora wątku to musisz zadawać bardziej konkretne pytania, bo tak o całokształcie to ciężko się wypowiedzieć w tych kilku linijkach. Jeżeli chcesz renderować architekturę. to zrób sobie płaszczyznę, ustaw sun&sky, naucz się panować nad ekspozycją kamery. wstaw tam jakąś bryłkę w środek sceny i walcz potem z materiałami. no i wrzucaj jakieś renderki pokazowe, bo bez tego to ciężko się wróży z kryształowej kuli
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto