Skocz do zawartości

DVD/animacja


Rekomendowane odpowiedzi

Gość gregor
Napisano

Cześć. Mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość zacnych użytkowników.

Posiadam LW 9,61.

Chcę zrobić krótką animację, bez GI, oświetlone distant light (2 szt- 1 KEY, 2 dopełnienie dla zacienionych miejsc) cała scena to dwa obiekty - mapa (płaska jak to mapa), a na niej droga (obiekt)-

nad tym zestawem ma przepłynąć kamera i to w zasadzie już wszystko. Wydawało mi się to proste,

ale w trakcie pojawiły się pytania:

1.) Docelowo animacja ma trafić na krążek DVD, więc wybieram: D1 widescreen 720/576 px-format 16:9, ale kodek (SPEED HQ 4:4:4) zapisuje go jako "nierozciągnięty", w odtwarzaczu np: windows media player wygląda tak jakby był w 4:3 a nie 16:9, podobnie jest kiedy wrzucam go do Video Studio X4-też jest taki, tylko że tu mogę go poszerzyć i zapisać jako 16:9 i mam wrażenie, że traci na jakości (?)

Pytanie: jakich kodeków używacie i jak je zainstalować do LW? Na komputerze muszą być już inne, bo używają ich inne programy np: MPEG4 czy ACVHD kodowane H.264.

2.) Jak już napisałem, cała scenka jest prosta, tylko co zrobić żeby było pięknie ( na moje możliwości oczywiście)

Jak w załączonym obrazku w animacji pojawiają się artefakty, obraz z niektórych momentach migocze, szczególnie

na drobnych liniach/ krawędziach- jak się tego pozbyć? AA na 30-35 trochę pomaga. W TEXTURE EDITOR włączony Pixel blending. Próbowałem funkcją Oversample (nawet jest możliwość w trakcie trwania animacji przestawić wartość obwiednią) ale to nadpróbkowanie rozmywa całość i wydłuża render- czy to dobry kierunek?. No i Reconstructin Filter BOX (sharp) bo przy zwykłym BOXe mam taki fragment gdzie kamera odjeżdża pokazując całość i te drobne linie są za bardzo rozmyte.

3.) Zostaje jeszcze kwestia Motion Blur- to dla pikanterii i smaczku, photoreal jest ok. ale ma takie drobne ziarno i chyba ono też wpływa na owo migotanie ( chyba, że się mylę), kiedy stosuje się zwiększoną ilość pasów? A funkcja Particle Blur o co w niej chodzi? Jak to draństwo w całości się ustawia dla pięknego wrażenia ruchu?

[ATTACH=CONFIG]84694[/ATTACH]

 

4.) Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie, chodzi mi o wykonanie zaokrąglonej krawędzi. ROUNDER jest odpowiedni, ale w obiekcie z "dziurą" na płaszczyźnie powstaje linia łącząca i ona krzaczy powstającą krawędź (jak w załączniku), co z tym zrobić? Rounder załatwia sprawę po całości ale z tą wadą, jak to wyprostować, a może inna metoda?

[ATTACH=CONFIG]84695[/ATTACH]

 

 

Pozdrawiam.

Gregor

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej. Tak na szybko bo mam tylko chwiklę. Jeśli chodzi o MB i kaszke a także jittering na krawędziach to ustaw Threshold w adaptive sampling na 0.06 jeśli nadal będzie to 0.03 i nie ma bata. To też rozwiąże problem kaszki z MB.

Model to kwestia przemodelowania(dodania geometrii). Jakość i kodeki? Ja zawsze renderuję do TGA a później skaładam. Sorry że tak po krótce ale muszę spadać. Jak masz pytania to wieczorkiem postaram się pomóc.

Gość gregor
Napisano

Już badam ustawienia Threshold.

Może ktoś jeszcze rzuci okiem, podeślę plik do wglądu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności