Skocz do zawartości

Częściowe ukrywanie obiektu przy animacji


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Cheese
Napisano

Witam.

Chciałbym prosić o pomoc.

 

Chodzi mi o uzyskanie efektu w którym jeden z obiektów (w moim przypadku mesh wody z real flowa) będzie częściowo ukrywany (w moim przypadku przez ściany pomieszczeń z których woda ma się wylewać.

Na YT jest sporo animacji z zalewaniem pokoi czy innych pomieszczeń, problem tylko taki że wszystkie one wykorzystują wymodelowane środowiska. Ja za background mam klip nagrany kamerką więc fizycznie nic prócz mesha wody nie istnieje. Jak chcę uzyskać efekt w którym ciecz wylewa się zza rogu to żeby ją częściowo zasłonić muszę użyć innego obiektu, ale wtedy w renderingu ten obiekt jest widoczny, a ma być sam materiał video + animowana woda.

 

Jakiś czas temu wyczytałem gdzieś że chyba jedynym sposobem będzie cięcie mesha. Tyle że wtedy będzie trzeba to robić dla każdej klatki osobno, ciąć, renderując a później za każdym razem wgrywając projekt od nowa bo mesh z RF'a staje się zwykłym statycznym obiektem po czymś takim.

 

Jest może jakiś szybszy sposób?

 

W razie czego wersja max'a to 2009.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

cześć,

 

jeśli dobrze rozumiem, to najszybciej byłoby chyba w postprodukcji. a jeśli chodzi o maxa to zainteresuj się materiałem typu Matte/Shadow - samego modelu nie widać a w jego miejsce renderuje się tło

Gość Cheese
Napisano

Dzięki, przetestuję : )

Napisano

zawsze możesz sobie jakiś obiekt stworzyć w maxie pod animację przysłaniający co chcesz i przerenderować go w scanl. jako maskę ( czarno biały ) i wstawić w Ae lub czym innym jako maskę właśnie :)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności