Skocz do zawartości

[Max2012 + Vray]Lighting i optymalizacja na potrzeby animacji(interior fly-through)

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich,

 

właśnie zakończyłam modelowanie sporego interioru i wyszło około 20mln poly, vray strasznie wolno (ok. 20-30 min) renderuje jedną klatkę przy deafultowych ustawieniach bez żadnych świateł, map i materiałów. Mój pecet jest entą ilość razy za słaby na to (amd 64 X2 dual core 5000+ 2.61 GHz, 4GB RAM, 2xNvidia Geforce 9500GT(po 512)) wg minimalnych wymagań maxa, to wiem od dawna, ale chciałabym wiedzieć czy to jest jedyną przyczyną? Wszystkie scenki z pojedynczymi obiektami renderują się w parę sek, a tutaj miazga. Pytanie teraz czy warto to wszystko optymalizować tzn. wstawiać xrefy i wtedy będzie szybciej i da się ustawić czy kombinować coś z liczbą poly (głównie obiekty z turbosmooth'em)? W viewporcie nie mam problemów póki co. Wiem, że najlepiej byłoby kupić kompa, ale tak czy siak będę korzystać z usług render farmy. Zależy mi na fotorealistycznym końcowym efekcie, na tutkach widziałam jak interiory renderują się w parę sek na takim etapie zaawansowania bez GI itd.

 

Dodatkowo chciałabym się dowiedzieć czy znacie jakieś tutki mówiące jak oświetlać duże sceny pod fly-through bo znalazłam

tylko to

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_imap2.htm, nie ma tu niestety nic o tym gdzie wstawić vray lights i jak się różni to w stosunku do oświetlania still-i, albo inne dotyczące sposóbów renderowania animacji statycznej w vray-u (np. brute force).

 

Jeszcze jedno pytanie odnośnie renderowania w farmach - rozumiem, że wysyłacie im gotowy plik (pliki) z ustawionym już vray-em, a oni tam tylko klikają render? Czy też sami ustawiają niektóre rzeczy?

 

Będę bardzo wdzięczna za wszystkie odpowiedzi, ps. wizka jest na potrzeby pracy dyplomowej. Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli masz tak dużą scenę, z dużą ilością TS to możliwe, że największą barierą u Ciebie jest niska ilość ramu. Zrzucanie geometrii do pamięci wirtualnej zabiera pewnie troszkę czasu, no ale do tego trzeba też powiedzieć, że jak na tego proca 20-30 minut na klatkę hd720, tylko pewnie już z materiałami, to by był dobry czas. ;)

 

Sz.

Napisano
  • Autor

Dzięki za podpowiedź ;) Niestety mojego peceta już nie da się wyposażyć w więcej ramu. Spróbuję podzielić na części, oświetlać i teksturować i posiłkować się takimi xrefami. Przy około 100 000 poly z włączonym GI i prostymi materiałami przy ustawieniu very low mam klatkę 720 poniżej min. A z tymi farmami, ktoś odpowie ? Z góry, dzięki!

Napisano

zobacz tutaj, plugin Solidrocks:

 

możesz jeszcze wstąpić tutaj:

http://www.sigershop.eu/

Edytowane przez Chrupek3D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności