Skocz do zawartości

[Max2012 + Vray]Lighting i optymalizacja na potrzeby animacji(interior fly-through)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

właśnie zakończyłam modelowanie sporego interioru i wyszło około 20mln poly, vray strasznie wolno (ok. 20-30 min) renderuje jedną klatkę przy deafultowych ustawieniach bez żadnych świateł, map i materiałów. Mój pecet jest entą ilość razy za słaby na to (amd 64 X2 dual core 5000+ 2.61 GHz, 4GB RAM, 2xNvidia Geforce 9500GT(po 512)) wg minimalnych wymagań maxa, to wiem od dawna, ale chciałabym wiedzieć czy to jest jedyną przyczyną? Wszystkie scenki z pojedynczymi obiektami renderują się w parę sek, a tutaj miazga. Pytanie teraz czy warto to wszystko optymalizować tzn. wstawiać xrefy i wtedy będzie szybciej i da się ustawić czy kombinować coś z liczbą poly (głównie obiekty z turbosmooth'em)? W viewporcie nie mam problemów póki co. Wiem, że najlepiej byłoby kupić kompa, ale tak czy siak będę korzystać z usług render farmy. Zależy mi na fotorealistycznym końcowym efekcie, na tutkach widziałam jak interiory renderują się w parę sek na takim etapie zaawansowania bez GI itd.

 

Dodatkowo chciałabym się dowiedzieć czy znacie jakieś tutki mówiące jak oświetlać duże sceny pod fly-through bo znalazłam

tylko to

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_imap2.htm, nie ma tu niestety nic o tym gdzie wstawić vray lights i jak się różni to w stosunku do oświetlania still-i, albo inne dotyczące sposóbów renderowania animacji statycznej w vray-u (np. brute force).

 

Jeszcze jedno pytanie odnośnie renderowania w farmach - rozumiem, że wysyłacie im gotowy plik (pliki) z ustawionym już vray-em, a oni tam tylko klikają render? Czy też sami ustawiają niektóre rzeczy?

 

Będę bardzo wdzięczna za wszystkie odpowiedzi, ps. wizka jest na potrzeby pracy dyplomowej. Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli masz tak dużą scenę, z dużą ilością TS to możliwe, że największą barierą u Ciebie jest niska ilość ramu. Zrzucanie geometrii do pamięci wirtualnej zabiera pewnie troszkę czasu, no ale do tego trzeba też powiedzieć, że jak na tego proca 20-30 minut na klatkę hd720, tylko pewnie już z materiałami, to by był dobry czas. ;)

 

Sz.

Napisano

Dzięki za podpowiedź ;) Niestety mojego peceta już nie da się wyposażyć w więcej ramu. Spróbuję podzielić na części, oświetlać i teksturować i posiłkować się takimi xrefami. Przy około 100 000 poly z włączonym GI i prostymi materiałami przy ustawieniu very low mam klatkę 720 poniżej min. A z tymi farmami, ktoś odpowie ? Z góry, dzięki!

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

zobacz tutaj, plugin Solidrocks:

 

możesz jeszcze wstąpić tutaj:

http://www.sigershop.eu/

Edytowane przez Chrupek3D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności