Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, naskrobałem z głowy postać celem jej zriggowania i stworzenia małej animacji.

 

W oko wpadł mi system CAT, który jest wyjątkowo szybki i przyjemny w obsłudze a animacja nim sprawia kupę frajdy. Wiem, że mógłbym to zrobić na parę innych sposobów - choćby bonesami i nie było by pewnie tego problemu ale zależy mi aby użyć właśnie CAT'a.

 

Sprawa ma się następująco, u podstaw postanowiłem posłużyć się samym linkowaniem, w ogóle nie użyłem modyfikatora "skin" gdyż model nie jest "jednolity", przypomina i ma przypominać maszynę. Rolę stawów pełnią uchwyty, łożyska i tym podobne badziewia próbujące trzymać się kupy.

 

Jak to wygląda po zlinkowaniu elementów do kości: http://iv.pl/images/04620273042053815931.jpg

 

Po dodaniu warstwy ruchu - czyli już jakaś tam własciwa animacja: http://iv.pl/viewer.php?file=60186571453606399796.jpg

 

W przypadku bonesów, problem rozwiązuje się odpowiednio ustawionymi pivotami. Tutaj się nie da albo zwyczajnie ja nie wiem jak się z tym uporać. Chodzi o to aby po dodaniu "motion layer" elementy pozostawały we właściwych miejscach i poruszały się względem siebie tak jak powinny. Czy to w ogóle w systemie CAT jest możliwe do osiągnięcia? Probowałem linkowania na różne sposoby, ustawiania pivotów itd. Niestety niewiele to pomaga.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No to stwórz kości CATa i wszystko odpowiednio podlinkuj, dbając, by wszystkie przeguby były tam, gdzie powinny. Nie rozumiem problemu.

Napisano

nie da się, przy animacji ( motion layer ) przeguby zawsze gubią swoje właściwe miejsca i dzieje się to co widać wyżej a jeśli już jakimś cudem tak to wyprofiluje aby działało to i tak sie krzaczy, kości wyginają się nie tak jak powinny etc.

 

EDIT: Dobra, da się ale wymaga to sporo roboty aby kazdy przegub działał jak należy.

Edytowane przez carpediem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.