Skocz do zawartości

Kostka do gry [Maya]


legomir

Rekomendowane odpowiedzi

Może kogoś to zachęci/pomoże:

1. Tworzymy cube aby było szybciej użyjemy marking menu(maya ma wiele podręcznych menu występują one pod taką ogólną nazwą) naciskami kombinacje shift+ppm i przeciągamy powinniśmy zobaczyć coś takiego:

 

1JPG_rnshwna.JPG

 

2. W efekcie na ekranie widzimy wireframe(siatkę) naszego cube aby nasz obiekt wyglądał w miarę normalnie naciskamy 5 lub to co zaznaczyłem na obrazku(przy okazji w channel boxie nadamy mu parametry takie jak z boku):

2JPG_rnshwqs.JPG

 

3. Teraz zaznaczymy edge i zrobimy bevel. Aby zaznaczy edge wszystkie edge na krawędzi naszego sześcianu należy zaznaczyć jedną i nacisnąć dwa razy powtarzamy to dla wszystkich krawędzi przyciskając shift(wybiera kolejne edge do juz wybranych)

3JPG_rnshsna.JPG

 

Aby zrobić bevel znów użyjemy marking menu mając myszke na obiekcie naciskamy shif+ppm ruszamy i czekamy aż pojawi sie menu wybieramy bevel:

 

4JPG_rnshssh.JPG

 

Ustawienia bevel:

 

5JPG_rnshsqx.JPG

 

Teraz zaznaczymy odpowiednie ściany(1 wykres jak zaznaczyć ściany):

 

6JPG_rnshana.JPG

 

W Polygons->Edit Mesh -> Odznaczamy opcje Keep faces together

 

7JPG_rnshaan.JPG

 

dla zaznaczonych face robimy extude

8JPG_rnshaqh.JPG

 

Robimy ponownie extude i naciskamy 3 aby model wyglądał

 

9JPG_rnshqrn.JPG

 

Efekt:

 

10JPG_rnshqrq.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Days

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności