bajserek1 Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Witam. Mam kilka pytań odnośnie modeli 3d do gry opartej na silniku ogre: 1. Czy istnieje jakaś książka, strona, artykuł, czasopismo itd poświęcone temu tematowi? 2. Załóżmy, że chcę wymodelować blachę trapezoidalną. Czy powinna to być po prostu powierzchnia i całą resztę załatwia tekstura, czy każda wypukłość powinna być wymodelowana? 3. Na ile odwzorowane powinny być rzeczywiste atrybuty np. przy modelowaniu domu - grubość ścian, stropu. Czy ma znaczenie np przy modelowaniu dachu wymodelowanie najpierw ożebrowania pod dachówki? 4. Jakie kryteria, poza ilością trójkątów powinny spełniać modele do gier? Może macie jakieś sugestie z doświadczenia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 podziele sie swoim wątpliwym doswiadczeniem gameartowym :) ad 1: stron o gamearcie jest mase i jeszcze troche ad 2: jesli owa blacha bedzie widziana jako tlo to textura zwykle wystarczy, jesli planujesz zrobic gre o mrowce chodzacej po tej blasze to przyda sie wymodelowanie kazdej wypuklosci. ad 3: modelujesz to co bedzie widoczne w grze, reszta to marnowanie poly. ad 4: hymm... dobrze wygladac? :) pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
bajserek1 Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 Bardzo dziękuję za odpowiedź i rozwianie wątpliwości. Hasło gameart, w googlu wiele pomogło :) Jeżeli macie jeszcze jakieś rady, sugestie, na co powinienem zwrócić uwagę robiąc modele stricte do gry action TPP będę bardzo wdzięczny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts