Napisano 8 Kwiecień 201213 l Witam. Mam kilka pytań odnośnie modeli 3d do gry opartej na silniku ogre: 1. Czy istnieje jakaś książka, strona, artykuł, czasopismo itd poświęcone temu tematowi? 2. Załóżmy, że chcę wymodelować blachę trapezoidalną. Czy powinna to być po prostu powierzchnia i całą resztę załatwia tekstura, czy każda wypukłość powinna być wymodelowana? 3. Na ile odwzorowane powinny być rzeczywiste atrybuty np. przy modelowaniu domu - grubość ścian, stropu. Czy ma znaczenie np przy modelowaniu dachu wymodelowanie najpierw ożebrowania pod dachówki? 4. Jakie kryteria, poza ilością trójkątów powinny spełniać modele do gier? Może macie jakieś sugestie z doświadczenia?
Napisano 8 Kwiecień 201213 l podziele sie swoim wątpliwym doswiadczeniem gameartowym :) ad 1: stron o gamearcie jest mase i jeszcze troche ad 2: jesli owa blacha bedzie widziana jako tlo to textura zwykle wystarczy, jesli planujesz zrobic gre o mrowce chodzacej po tej blasze to przyda sie wymodelowanie kazdej wypuklosci. ad 3: modelujesz to co bedzie widoczne w grze, reszta to marnowanie poly. ad 4: hymm... dobrze wygladac? :) pozdrawiam
Napisano 9 Kwiecień 201213 l Autor Bardzo dziękuję za odpowiedź i rozwianie wątpliwości. Hasło gameart, w googlu wiele pomogło :) Jeżeli macie jeszcze jakieś rady, sugestie, na co powinienem zwrócić uwagę robiąc modele stricte do gry action TPP będę bardzo wdzięczny.