Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Mam kilka pytań odnośnie modeli 3d do gry opartej na silniku ogre:

1. Czy istnieje jakaś książka, strona, artykuł, czasopismo itd poświęcone temu tematowi?

2. Załóżmy, że chcę wymodelować blachę trapezoidalną. Czy powinna to być po prostu powierzchnia i całą resztę załatwia tekstura, czy każda wypukłość powinna być wymodelowana?

3. Na ile odwzorowane powinny być rzeczywiste atrybuty np. przy modelowaniu domu - grubość ścian, stropu. Czy ma znaczenie np przy modelowaniu dachu wymodelowanie najpierw ożebrowania pod dachówki?

4. Jakie kryteria, poza ilością trójkątów powinny spełniać modele do gier?

 

Może macie jakieś sugestie z doświadczenia?

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

podziele sie swoim wątpliwym doswiadczeniem gameartowym :)

 

ad 1: stron o gamearcie jest mase i jeszcze troche

ad 2: jesli owa blacha bedzie widziana jako tlo to textura zwykle wystarczy, jesli planujesz zrobic gre o mrowce chodzacej po tej blasze to przyda sie wymodelowanie kazdej wypuklosci.

ad 3: modelujesz to co bedzie widoczne w grze, reszta to marnowanie poly.

ad 4: hymm... dobrze wygladac? :)

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Bardzo dziękuję za odpowiedź i rozwianie wątpliwości. Hasło gameart, w googlu wiele pomogło :) Jeżeli macie jeszcze jakieś rady, sugestie, na co powinienem zwrócić uwagę robiąc modele stricte do gry action TPP będę bardzo wdzięczny.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności