Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Mam pewien problem, ktory nie moge rozwiazac. Czy jest mozliwosc podczas edycji (np. boxa) jednoczesnie transformowac obiekt? (np. obrot, wokol domyslnej osi np z).

 

Chcialbym takze moc wybierajac jedna ze scianek przed wyciagnieciem ja narzedziem extrude, obrocic ja o dowolny kat wokol jakiejkolwiek osi.

 

Chodzi mi mniej wiecej o cos takiego ze aktywne jest narzedzie extrude (np) wciskam klawisz - przytrzymuje go, obracam scianke, puszczam klawisz i wyciagam. Chodzi mi o cos takiego jak np. w Photoshopie, kiedy wcisnie sie spacje to tymczasowo, na czas wcisnietego klawisza skrotu, przechodzi sie do funkcji przewijania obrazu !

 

Pozdrawiam.

 

PS. Zapomnialbym. Mam 3D Max'a w wersji 6.

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie pamietam ktore to dokladnie bylo ale poprobuj kombinacje przyciskow myszy z klawiszami Shift, Ctrl, Alt.

 

Edit:

Zapomnialem powiedziec ze w ten sposob bedziesz obracal przemieszczal powiekszal widok a nie sam obiekt ale mysle ze powinno rozwiazac twoj problem:)

 

Pozdro

Napisano

Chodzi mi o to zeby na biezaco zmeniac badz orientacje budowanego elementu, bez "odrywania" sie od budowania.

 

Albo gdy modelujesz juz istniejacy element i jestes w jego strukturze ...

poprostu. Masz aktywna funkcje: extreude (oczywiscie np.) i jestes w trybie modelowania "patches" .... wyciagasz scianke, ale na biezacozmieniasz jej orientacje, tak ze szybko np. budujesz lodyge rosliny.

 

Uzywajac w,e,r trzeba spowrotem powracac do funkcji extreude ... chyba ze jest skrot klawiaturowy, ktory szybko przelacza pomiedzy dwoma ostatnimi funkcjami.

 

Mam nadzieje, ze wyglada to teraz jasniej. Dzieki za info. :)

Pozdrawiam.

Napisano

Ahm. Nie moge tego teraz sprawdzic, ale z tego co wiem nie ma takiego skrotu.

Sa dwa rozwiazania upraszczajace proces: albo podpinasz skrot pod Extrude, albo - jak w przypadku lodygi - uzywasz funkcji Extrude Along Path (czy jakos tak). Ta ostatnia extruduje wzdluz sciezki, jak nie trudno sie domyslec. Mozesz ustawic ilosc uzytych do tego poligonow.

Napisano

To tez jest wyjscie, ale w tym wypadku chodzilo mi raczej o pewna spontanicznosc tworzenia mojego modelu.

 

Znalazlem natomiast taki skrot: SHIFT + E. Jesli ostatnio wykonywana tranformacja byl np. funcja rotate, to a my jestesmy strukturze patch i wykonujemy extrude to nacisniecie SHIFT E powoduje przejscie do rotate. Po ponownym nacisnieciu SHIFT+E znow mamy extrude i tak mozemy szybko przechodzic z jednego do drugiego :). O cos takiego mi chodzilo.

 

Jeszcze nie wiem, ale mozliwe ze uda sie to z innymi funkcjami np. Bevel :P

 

pozdrawiam.

Napisano

A nie prościej kręcić widokiem? Alt plus MMB...? to jest najbardziej sponataniczne... fruwasz sobie wokół modelu i skubiesz go ile wlezie..

Napisano

chyba tak. Musze sprobowac. Dzieki za liste Keyboard.

 

Pozdrawiam.

 

Więc tak. Z waszą pomocą doszedłem do tego o co mi chodziło. DUNDE twoja lista klawiszy pomogła mi bo znalazłem skrót SH+CTRL+B, ktory pomogł mi szybko użyć funkcji Bevel. Powtorne użycie przechodzi do transformacji.

 

Kris: dzieki za podpowiedz w sprawie srodkowego przycisku. nie sądziłem że można go w ten sposób użyć. Dokladnie miałeśracje, że można sobie obracać widok i obskubywać obiekt ze wszystkich stron.

 

Dzięki. Kolejny raz nie zawiodłem się na tym forum. Jak zawsze służy pomocą.

 

Pozdrawiam.

Napisano

jesli nie mozna wrocic za jednym skrotem to sobie nagraj makro i podepnij pod jakis klawisz (jesli mozna a tego nie wiem na 100%). Makro sa bardzo fajne i czasem ich sam uzywam :>

Napisano

Nie próbowałem makra - jeśli można tworzyć makra i przypisywać klawisze jest to równiż wyjście. W tym przypadku problem jak na raize jest rozwiązany w 100%.

 

Pozdrawiam.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności