Napisano 23 Lipiec 200420 l OK. Mam taki problem. Juz od dawna borykam sie z problemem zanimowania (zrigowania???) gasienicy czolgu. Zrobilem gasienice na podstawie tutoriala http://home.wanadoo.nl/svenvanzoelen/tuorial_tank_tracks.htm , ale chcialbym aby gasienica obracala sie (poruszala po sciezce) uzalezniona od ruchu innego przedmiotu (w moim wypadku korpusu). W mojej scenie testowej zrobilem tylko 40 ogniw zamiast 80 w tutorialu. Jak na razie zrobilem tak: Stworzylem gasienice i boxa imitujacego moj korpus. podpiolem gasienice do boxa za pomoca Select and Link. Dla boxa stworzylem w Wire Parameters-Transform-Position-Y_Position i wskazalem na gasienice z parametrem Modified Object-PathDeform-Percent Along Path. Dla gasienicy wpisalem "-Y_Position/685". Przy takich "parametrach" gasienica na dole (tam gdzie lezy na ziemi) powinna byc nieruchoma podczas przejazdu a na gorze pownna sie poruszac dwa razy szybciej ale nie jest to jeszcze 100% oczekiwanego efektu. Pytanie: Od czego zalezy w Wire Parameter to z jaka szybkoscia bedzie sie poruszac gasienica i jak to ustawic aby ruch wygladal jak najbardziej zblizony do oryginalu (ale zamieszalem).?? Jaka wartosc wpisac zamiast 685 i od czego ona zalezy? Jesli jest to powiazane z dlugoscia sciezki dla PathDeform to jak zmierzyc dlugosc tej sciezki?? Byc moze ktos ma inne rozwiazanie tego problemu bez uzywania PathDeform? Dolaczam screena z Perspectiva: http://republika.pl/ka21k3d/gasienica.gif Jak ktos mialby chwilke to bardzo prosze o pomoc. Pozdrawiam.
Napisano 25 Lipiec 200420 l Autor Czy tu nikt nie zaglada czy problem jest za trudny do rozwiazania, a moze zbyt blachy zeby sie nim zajac? POMOCY!!!!
Napisano 25 Lipiec 200420 l Cytat Jak na razie zrobilem tak: Stworzylem gasienice i boxa imitujacego moj korpus. podpiolem gasienice do boxa za pomoca Select and Link. Dla boxa stworzylem w Wire Parameters-Transform-Position-Y_Position i wskazalem na gasienice z parametrem Modified Object-PathDeform-Percent Along Path. Dla gasienicy wpisalem "-Y_Position/685". Przy takich "parametrach" gasienica na dole (tam gdzie lezy na ziemi) powinna byc nieruchoma podczas przejazdu a na gorze pownna sie poruszac dwa razy szybciej ale nie jest to jeszcze 100% oczekiwanego efektu. Czyli zrobiłeś wszystko prawidłowo, nie masz tego, czego oczekujesz? Więc czego oczekujesz? Cytat Od czego zalezy w Wire Parameter to z jaka szybkoscia bedzie sie poruszac gasienica i jak to ustawic aby ruch wygladal jak najbardziej zblizony do oryginalu (ale zamieszalem).?? Jaka wartosc wpisac zamiast 685 i od czego ona zalezy? Jeżeli chcę aby Box A poruszał się dwa razy szybciej od B, wpisuję: Y_Position * 2, jeżeli 3 razy: Y_Position *3 Jeżeli w Twoim przypadku gąsienica obraca się za szybko lub za wolno, zmieniaj po prostu tą wartość do momentu, aż znajdziesz odpowiednią. Rozważając to teoretycznie: Jeżeli w jednostkach, jakie masz w danej scenie, znasz długość rozłożonej gąsienicy (czyli przed modyfikatorem pathdeform), to musisz w wire parameteres ustawić taką proporcję, aby po przesunięciu korpusu o długość gąsienicy wartość percent w modyfikatorze zwiększyła się o 100. Teraz ja zakręciłem, ale to chyba ma sens.
Napisano 26 Lipiec 200420 l Autor Dzieki VGT za zainteresowanie. Wielogodzinne zmagania z ta scena pozwolily mi na opracowanie wzoru z ktorego wynika skad bierze sie ta liczba do wpisania w Wire Parameter - Modified Object-PathDeform-Percent Along Path dla gasienicy (mysle ze wiadomo o co chodzi) VGT: Masz racje. Przesuniecie korpusu o dlugosc gasienicy w rozwinieciu pownno zwiekszyc wartosc percent w modyfikatorze o 100%. Oto wzor: - Y_Position / [((DlugoscGasienicy / 100) x IloscOgniw) - SzerokoscZazebienia) W mojej scenie : Dlugosc gasienicy = 1739,342 cm Ilosc ogniw = 40 SzerokoscZazebienia = 11,744 cm Podstawiajac do wzoru wychodzi = 683,9928 Zaokraglilem to do pelnej liczby w gore i wyszlo 684. Teraz wpisujac zalerznosc dla gasienicy "-Y_Position/684" Gasienica zachowuje sie tak jak powinna. :D Minus przed Y_Position okresla w ktora strone bedzie sie obracac gasienica podczas ruchu korpusu. Mysle ze taki wzor jest uniwersalny i bedzie dzialal dla wszystkich gasienic. W ten "prosty" sposob udalo mi sie poprawnie zrigowac gasienice w moim modelu. Oczywiscie jest to tylko rozwiazanie dla poruszajacego sie korpusu po jednej osi. Zamieszczam jeszcze rys. pogladowy na ustawienia w Wire Parameter jesli ktos chcialby to jakos wykozystac dla swoich celow. http://republika.pl/ka21k3d/wire1.gif Wiec problem wlasciwie rozwiazal sie sam. Pozdrawiam.
Napisano 26 Lipiec 200420 l Autor Kolejne kilka godzin spedzone nad zastosowaniem powyzszego wzoru w innych scenach zmusza mnie do zmiany zdania na ten temat. Niestety moj wzor nie sprawdza sie w zadnej innej scenie. Niewiem dlaczego tak sie akurat dzieje. Probowalem z inna iloscia ogniw, inna sciezka itp. jednak za kazdym razem odpowiedz byla tylko jedna. Liczba do wpisania w Wire Parameter - Modified Object-PathDeform-Percent Along Path dla gasienicy to nic innego jak jej dlugosc w rozwinieciu. Jednak w pierwszej scenie to nie dzialalo i nie wiem dlaczego. Kolejne proby utwierdzily mnie w przekonaniu ze jednak ostatecznie trzeba podzielic Y_Position korpusu przez dlugosc gasienicy i tylko w ten sposob uzyskuje sie w miare realny ruch ogniw po sciezce. Trzeba bylo spedzic caly dzien tylko po to zeby dowiedziec sie tego co jest przeciez czywiste :D Pozostaje tylko niesmak z powodu deformacji (rozciaganie) ogniw w momencie zawijania, ale tego juz nie da sie chyba ominac tym sposobem. Jak zwykle pozdrawiam wszystkich czytajacych te dyrdymaly i zycze udanych animacji. :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto