Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

OK. Mam taki problem.

Juz od dawna borykam sie z problemem zanimowania (zrigowania???) gasienicy czolgu.

Zrobilem gasienice na podstawie tutoriala

http://home.wanadoo.nl/svenvanzoelen/tuorial_tank_tracks.htm

, ale chcialbym aby gasienica obracala sie (poruszala po sciezce) uzalezniona od ruchu innego przedmiotu (w moim wypadku korpusu). W mojej scenie testowej zrobilem tylko 40 ogniw zamiast 80 w tutorialu.

 

Jak na razie zrobilem tak:

Stworzylem gasienice i boxa imitujacego moj korpus.

podpiolem gasienice do boxa za pomoca Select and Link.

Dla boxa stworzylem w Wire Parameters-Transform-Position-Y_Position i wskazalem na gasienice z parametrem Modified Object-PathDeform-Percent Along Path.

Dla gasienicy wpisalem "-Y_Position/685".

Przy takich "parametrach" gasienica na dole (tam gdzie lezy na ziemi) powinna byc nieruchoma podczas przejazdu a na gorze pownna sie poruszac dwa razy szybciej ale nie jest to jeszcze 100% oczekiwanego efektu.

 

Pytanie:

Od czego zalezy w Wire Parameter to z jaka szybkoscia bedzie sie poruszac gasienica i jak to ustawic aby ruch wygladal jak najbardziej zblizony do oryginalu (ale zamieszalem).??

Jaka wartosc wpisac zamiast 685 i od czego ona zalezy?

Jesli jest to powiazane z dlugoscia sciezki dla PathDeform to jak zmierzyc dlugosc tej sciezki??

Byc moze ktos ma inne rozwiazanie tego problemu bez uzywania PathDeform?

 

Dolaczam screena z Perspectiva:

http://republika.pl/ka21k3d/gasienica.gif

 

Jak ktos mialby chwilke to bardzo prosze o pomoc.

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Czy tu nikt nie zaglada czy problem jest za trudny do rozwiazania, a moze zbyt blachy zeby sie nim zajac?

POMOCY!!!!

Napisano
  Cytat

Jak na razie zrobilem tak:

Stworzylem gasienice i boxa imitujacego moj korpus.

podpiolem gasienice do boxa za pomoca Select and Link.

Dla boxa stworzylem w Wire Parameters-Transform-Position-Y_Position i wskazalem na gasienice z parametrem Modified Object-PathDeform-Percent Along Path.

Dla gasienicy wpisalem "-Y_Position/685".

Przy takich "parametrach" gasienica na dole (tam gdzie lezy na ziemi) powinna byc nieruchoma podczas przejazdu a na gorze pownna sie poruszac dwa razy szybciej ale nie jest to jeszcze 100% oczekiwanego efektu.

 

Czyli zrobiłeś wszystko prawidłowo, nie masz tego, czego oczekujesz? Więc czego oczekujesz?

 

  Cytat

Od czego zalezy w Wire Parameter to z jaka szybkoscia bedzie sie poruszac gasienica i jak to ustawic aby ruch wygladal jak najbardziej zblizony do oryginalu (ale zamieszalem).??

Jaka wartosc wpisac zamiast 685 i od czego ona zalezy?

Jeżeli chcę aby Box A poruszał się dwa razy szybciej od B, wpisuję: Y_Position * 2, jeżeli 3 razy: Y_Position *3

Jeżeli w Twoim przypadku gąsienica obraca się za szybko lub za wolno, zmieniaj po prostu tą wartość do momentu, aż znajdziesz odpowiednią.

 

Rozważając to teoretycznie:

Jeżeli w jednostkach, jakie masz w danej scenie, znasz długość rozłożonej gąsienicy (czyli przed modyfikatorem pathdeform), to musisz w wire parameteres ustawić taką proporcję, aby po przesunięciu korpusu o długość gąsienicy wartość percent w modyfikatorze zwiększyła się o 100.

Teraz ja zakręciłem, ale to chyba ma sens.

Napisano
  • Autor

Dzieki VGT za zainteresowanie.

Wielogodzinne zmagania z ta scena pozwolily mi na opracowanie wzoru z ktorego wynika skad bierze sie ta liczba do wpisania w Wire Parameter - Modified Object-PathDeform-Percent Along Path dla gasienicy (mysle ze wiadomo o co chodzi)

VGT: Masz racje.

Przesuniecie korpusu o dlugosc gasienicy w rozwinieciu pownno zwiekszyc wartosc percent w modyfikatorze o 100%.

Oto wzor:

- Y_Position / [((DlugoscGasienicy / 100) x IloscOgniw) - SzerokoscZazebienia)

 

W mojej scenie :

Dlugosc gasienicy = 1739,342 cm

Ilosc ogniw = 40

SzerokoscZazebienia = 11,744 cm

 

Podstawiajac do wzoru wychodzi = 683,9928

 

Zaokraglilem to do pelnej liczby w gore i wyszlo 684.

Teraz wpisujac zalerznosc dla gasienicy "-Y_Position/684" Gasienica zachowuje sie tak jak powinna. :D

Minus przed Y_Position okresla w ktora strone bedzie sie obracac gasienica podczas ruchu korpusu.

Mysle ze taki wzor jest uniwersalny i bedzie dzialal dla wszystkich gasienic.

W ten "prosty" sposob udalo mi sie poprawnie zrigowac gasienice w moim modelu.

Oczywiscie jest to tylko rozwiazanie dla poruszajacego sie korpusu po jednej osi.

Zamieszczam jeszcze rys. pogladowy na ustawienia w Wire Parameter jesli ktos chcialby to jakos wykozystac dla swoich celow.

 

http://republika.pl/ka21k3d/wire1.gif

 

Wiec problem wlasciwie rozwiazal sie sam.

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Kolejne kilka godzin spedzone nad zastosowaniem powyzszego wzoru w innych scenach zmusza mnie do zmiany zdania na ten temat.

Niestety moj wzor nie sprawdza sie w zadnej innej scenie.

Niewiem dlaczego tak sie akurat dzieje. Probowalem z inna iloscia ogniw, inna sciezka itp. jednak za kazdym razem odpowiedz byla tylko jedna.

Liczba do wpisania w Wire Parameter - Modified Object-PathDeform-Percent Along Path dla gasienicy to nic innego jak jej dlugosc w rozwinieciu.

Jednak w pierwszej scenie to nie dzialalo i nie wiem dlaczego.

Kolejne proby utwierdzily mnie w przekonaniu ze jednak ostatecznie trzeba podzielic Y_Position korpusu przez dlugosc gasienicy i tylko w ten sposob uzyskuje sie w miare realny ruch ogniw po sciezce.

 

Trzeba bylo spedzic caly dzien tylko po to zeby dowiedziec sie tego co jest przeciez czywiste :D

 

Pozostaje tylko niesmak z powodu deformacji (rozciaganie) ogniw w momencie zawijania, ale tego juz nie da sie chyba ominac tym sposobem.

 

Jak zwykle pozdrawiam wszystkich czytajacych te dyrdymaly i zycze udanych animacji. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności