Napisano 3 Maj 201213 l Witam wszystkich. Jako, że to mój pierwszy post i zakładam, że nie ostatni, proszę o wyrozumiałość. Tworzę animacje za pomocą CAT w 3ds max. Nie mam problemów z tworzeniem określonych ruchów, skoków itp. Mój problem leży jednak gdzieś u podstaw. Tworzę sobie Cat Motion layer, który odpowiada za standardowy walk. Postać chodzi sobie, a w editorze reguluje parametry chodu. Chciałbym teraz wykonać animacje, że postac rozpoczyna chód - przechodzi kilka metrów, po czym staje. Proszę o radę, jak i gdzie tego dokonać. Czytałem, że w Dope Sheet:Layer ranges edytuje się te ustawienia, ale nie za bardzo jeszcze to rozumiem. Pozdrawiam.
Napisano 3 Maj 201213 l Proponowałbym spróbować bawiąc się time warpem i global weight, w ten sposob bedziesz mogl blendowac sobie layery. Time Warp ma defaultowo wartosc taka jaka jest klatka, czyli na 0 ma wartosc 0, na 100 ma wartosc 100, czyli zwykla liniowa funkcja. Czyli zeby zwolnic walka, powiedzmy miedzy 50 klatka a 60, robisz np tak: 1)klucz na 50 o wartosci 50, 2)klucz na 56 o wartosci 54 3)klucz na 60 o wartosci 55 Zeby zblendowac to z innym layerem uzywasz Global Weight. Jednak zeby animacja byla wiarygodna na samym CatWalku tego nie zrobisz, start i koniec musisz robic recznie. Takie cos mi przychodzi do glowy (przykladowo start na 0-24, CatWalk 25-72, koniec 73-96): 1)Kluczujesz CATMotion Layera na global weight: dajesz ZERO na klatce 0 i 24, dajesz STO na 25 i 72, potem znowu ZERO na 73-96 2)Tworzysz nowego Abs Animation Layera gdzies na klakach pomiedzy 0 - 25. W ten sposob na tym layerze bedziesz mial na klatce 0 pozycje wejsciową do walka. Zaznaczasz wszystkie kosci (procz glownej kontrolki), wciskasz K i przesowasz na klucz 25. Global Weight tego Layera powinno byc 0-24: STO, 25-inf: ZERO. No i animujesz od pozycji startowej do klatki 25. 3)Tak samo robisz w druga strone, czyli gdy postac ma sie zatrzymac. tylko ze na odwrot. Jest jeszcze trick ktory sie nazywa save pose - save whole rig, ale nie polecam tego uzywac, nie dziala dobrze :) Ogolnie duzo pierdologii tzw i mnie glowa boli jak mam takie rzeczy robic. Bo tak naparwde najlepej zrobic wszystko recznie samemu, tzn cala animacje, ale to zalezy juz od skila :P Pozdr Edytowane 3 Maj 201213 l przez Juzwa
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto