Gość kibic Napisano 3 Maj 2012 Share Napisano 3 Maj 2012 Witam wszystkich. Jako, że to mój pierwszy post i zakładam, że nie ostatni, proszę o wyrozumiałość. Tworzę animacje za pomocą CAT w 3ds max. Nie mam problemów z tworzeniem określonych ruchów, skoków itp. Mój problem leży jednak gdzieś u podstaw. Tworzę sobie Cat Motion layer, który odpowiada za standardowy walk. Postać chodzi sobie, a w editorze reguluje parametry chodu. Chciałbym teraz wykonać animacje, że postac rozpoczyna chód - przechodzi kilka metrów, po czym staje. Proszę o radę, jak i gdzie tego dokonać. Czytałem, że w Dope Sheet:Layer ranges edytuje się te ustawienia, ale nie za bardzo jeszcze to rozumiem. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juzwa Napisano 3 Maj 2012 Share Napisano 3 Maj 2012 (edytowane) Proponowałbym spróbować bawiąc się time warpem i global weight, w ten sposob bedziesz mogl blendowac sobie layery. Time Warp ma defaultowo wartosc taka jaka jest klatka, czyli na 0 ma wartosc 0, na 100 ma wartosc 100, czyli zwykla liniowa funkcja. Czyli zeby zwolnic walka, powiedzmy miedzy 50 klatka a 60, robisz np tak: 1)klucz na 50 o wartosci 50, 2)klucz na 56 o wartosci 54 3)klucz na 60 o wartosci 55 Zeby zblendowac to z innym layerem uzywasz Global Weight. Jednak zeby animacja byla wiarygodna na samym CatWalku tego nie zrobisz, start i koniec musisz robic recznie. Takie cos mi przychodzi do glowy (przykladowo start na 0-24, CatWalk 25-72, koniec 73-96): 1)Kluczujesz CATMotion Layera na global weight: dajesz ZERO na klatce 0 i 24, dajesz STO na 25 i 72, potem znowu ZERO na 73-96 2)Tworzysz nowego Abs Animation Layera gdzies na klakach pomiedzy 0 - 25. W ten sposob na tym layerze bedziesz mial na klatce 0 pozycje wejsciową do walka. Zaznaczasz wszystkie kosci (procz glownej kontrolki), wciskasz K i przesowasz na klucz 25. Global Weight tego Layera powinno byc 0-24: STO, 25-inf: ZERO. No i animujesz od pozycji startowej do klatki 25. 3)Tak samo robisz w druga strone, czyli gdy postac ma sie zatrzymac. tylko ze na odwrot. Jest jeszcze trick ktory sie nazywa save pose - save whole rig, ale nie polecam tego uzywac, nie dziala dobrze :) Ogolnie duzo pierdologii tzw i mnie glowa boli jak mam takie rzeczy robic. Bo tak naparwde najlepej zrobic wszystko recznie samemu, tzn cala animacje, ale to zalezy juz od skila :P Pozdr Edytowane 3 Maj 2012 przez Juzwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość kibic Napisano 8 Maj 2012 Share Napisano 8 Maj 2012 Dziękuje bardzo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się