Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich. Jako, że to mój pierwszy post i zakładam, że nie ostatni, proszę o wyrozumiałość.

 

Tworzę animacje za pomocą CAT w 3ds max.

 

Nie mam problemów z tworzeniem określonych ruchów, skoków itp.

Mój problem leży jednak gdzieś u podstaw.

Tworzę sobie Cat Motion layer, który odpowiada za standardowy walk.

Postać chodzi sobie, a w editorze reguluje parametry chodu.

 

Chciałbym teraz wykonać animacje, że postac rozpoczyna chód - przechodzi kilka metrów, po czym staje.

 

Proszę o radę, jak i gdzie tego dokonać.

Czytałem, że w Dope Sheet:Layer ranges edytuje się te ustawienia, ale nie za bardzo jeszcze to rozumiem.

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 865
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Proponowałbym spróbować bawiąc się time warpem i global weight, w ten sposob bedziesz mogl blendowac sobie layery.

 

Time Warp ma defaultowo wartosc taka jaka jest klatka, czyli na 0 ma wartosc 0, na 100 ma wartosc 100, czyli zwykla liniowa funkcja. Czyli zeby zwolnic walka, powiedzmy miedzy 50 klatka a 60, robisz np tak:

1)klucz na 50 o wartosci 50,

2)klucz na 56 o wartosci 54

3)klucz na 60 o wartosci 55

Zeby zblendowac to z innym layerem uzywasz Global Weight.

 

Jednak zeby animacja byla wiarygodna na samym CatWalku tego nie zrobisz, start i koniec musisz robic recznie. Takie cos mi przychodzi do glowy (przykladowo start na 0-24, CatWalk 25-72, koniec 73-96):

1)Kluczujesz CATMotion Layera na global weight: dajesz ZERO na klatce 0 i 24, dajesz STO na 25 i 72, potem znowu ZERO na 73-96

2)Tworzysz nowego Abs Animation Layera gdzies na klakach pomiedzy 0 - 25. W ten sposob na tym layerze bedziesz mial na klatce 0 pozycje wejsciową do walka. Zaznaczasz wszystkie kosci (procz glownej kontrolki), wciskasz K i przesowasz na klucz 25. Global Weight tego Layera powinno byc 0-24: STO, 25-inf: ZERO. No i animujesz od pozycji startowej do klatki 25.

3)Tak samo robisz w druga strone, czyli gdy postac ma sie zatrzymac. tylko ze na odwrot.

 

Jest jeszcze trick ktory sie nazywa save pose - save whole rig, ale nie polecam tego uzywac, nie dziala dobrze :)

 

Ogolnie duzo pierdologii tzw i mnie glowa boli jak mam takie rzeczy robic. Bo tak naparwde najlepej zrobic wszystko recznie samemu, tzn cala animacje, ale to zalezy juz od skila :P

 

Pozdr

Edytowane przez Juzwa

Napisano

Dziękuje bardzo :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności