Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

Otóż mam następujący problem, robię pracę zgodnie z tutorialem z PSD, o wizualizacji zdjęć, jest tam napisane że należy użyć modyfikatora "normal" by uzyskać dany efekt, kiedy ja używam danego modyfikatora, nic się nie dzieje, dodam że mam wersję 2012, proszę Was o pomoc, z góry dziekuję i dołączam obrazek

normal.jpg

 

http://www17.speedy.sh/h9ma6/download/normal.jpg

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A flip normals w parametrach masz włączony ?

A niby żarówka na stosie obok modyfikatora normal świeci się ?

Napisano

Tak, mam włączony

Napisano

a tak wygląda to u mnie:

normal2.jpg

 

http://www17.speedy.sh/74wbP/download/normal2.jpg

 

proszę wszystkich o pomoc, bo ciężko się pracuje przy suficie i wszystkich ścianach :)

Napisano

Aż sprawdziłem u siebie bo coś mi nie pasowało. No i rzeczywiście nie widać odwróconych normalnych przy modelu na który nie nałożony jest żaden materiał (model ma tylko kolor). Jeśli nałożysz na model przynajmniej zwykły surowy standardowy materiał z material editor wszystko powinno być widoczne.

 

//3ds Max 2012

Napisano

Dzięki wielkie, bardzo mi pomogłeś :D

Napisano

@arcyk13: no to super :)

 

@infected: Też mi się tak wydawało, miliard razy odwracałem normalne i nigdy z tym problemu nie miałem, ale może zawsze na modelu był jakiś materiał. Tak sobie myślę, że jeśli w Maxie stworzysz Plane'a bez materiału to jest on widoczny z obu stron. Dopiero jeśli nałożysz na niego materiał (jednostronny) to renderowana jest strona z której wychodzi wektor normalny.

Napisano

Karakan Absolutnie się z tobą nie zgadzam. Zawsze normale mają się odwrócić, czy to z materiałem czy bez. Nawet przed chwilą odwróciłem obiekt który nie miał materiału, ale żeby nie było nadałem mu inny kolor też bez materiału - nic to nie zmienia - normale to normale i muszą mieć zwrot.

Owszem jeżeli jest włączone wyświetlanie obustronne to zmiana normali nic nie da.

Problem jest w czym innym - na pewno nie w kwestii materiał czy bez.

Z ciekawości podeślij plik z problemem odwracania normali.

 

Na tym stosie z obrazka powyżej: line => extrude => normal - mają się odwrócić normale bez łaski bez materiału.

Napisano

Ok, chyba mam. Klikasz prawym klawiszem na obiekt zaznaczasz opcję "Backface Cull" w sekcji "Display Properties". Normalne ładnie odwracają się niezależnie od tego czy na obiekcie jest materiał czy nie ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.