Gość arcyk13 Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 Witam, Otóż mam następujący problem, robię pracę zgodnie z tutorialem z PSD, o wizualizacji zdjęć, jest tam napisane że należy użyć modyfikatora "normal" by uzyskać dany efekt, kiedy ja używam danego modyfikatora, nic się nie dzieje, dodam że mam wersję 2012, proszę Was o pomoc, z góry dziekuję i dołączam obrazek http://www17.speedy.sh/h9ma6/download/normal.jpg
infected Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 A flip normals w parametrach masz włączony ? A niby żarówka na stosie obok modyfikatora normal świeci się ?
Gość arcyk13 Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 a tak wygląda to u mnie: http://www17.speedy.sh/74wbP/download/normal2.jpg proszę wszystkich o pomoc, bo ciężko się pracuje przy suficie i wszystkich ścianach :)
Karakan Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 Aż sprawdziłem u siebie bo coś mi nie pasowało. No i rzeczywiście nie widać odwróconych normalnych przy modelu na który nie nałożony jest żaden materiał (model ma tylko kolor). Jeśli nałożysz na model przynajmniej zwykły surowy standardowy materiał z material editor wszystko powinno być widoczne. //3ds Max 2012
infected Napisano 11 Maj 2012 Napisano 11 Maj 2012 Normale mają się odwrócić nawet jak nie masz materiału.
Karakan Napisano 11 Maj 2012 Napisano 11 Maj 2012 @arcyk13: no to super :) @infected: Też mi się tak wydawało, miliard razy odwracałem normalne i nigdy z tym problemu nie miałem, ale może zawsze na modelu był jakiś materiał. Tak sobie myślę, że jeśli w Maxie stworzysz Plane'a bez materiału to jest on widoczny z obu stron. Dopiero jeśli nałożysz na niego materiał (jednostronny) to renderowana jest strona z której wychodzi wektor normalny.
infected Napisano 11 Maj 2012 Napisano 11 Maj 2012 Karakan Absolutnie się z tobą nie zgadzam. Zawsze normale mają się odwrócić, czy to z materiałem czy bez. Nawet przed chwilą odwróciłem obiekt który nie miał materiału, ale żeby nie było nadałem mu inny kolor też bez materiału - nic to nie zmienia - normale to normale i muszą mieć zwrot. Owszem jeżeli jest włączone wyświetlanie obustronne to zmiana normali nic nie da. Problem jest w czym innym - na pewno nie w kwestii materiał czy bez. Z ciekawości podeślij plik z problemem odwracania normali. Na tym stosie z obrazka powyżej: line => extrude => normal - mają się odwrócić normale bez łaski bez materiału.
Karakan Napisano 11 Maj 2012 Napisano 11 Maj 2012 Ok, chyba mam. Klikasz prawym klawiszem na obiekt zaznaczasz opcję "Backface Cull" w sekcji "Display Properties". Normalne ładnie odwracają się niezależnie od tego czy na obiekcie jest materiał czy nie ma.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się