oczymufasy Napisano 18 Maj 2012 Share Napisano 18 Maj 2012 Witam, mam taki mały problem z obiektem którego obracam w układzie "LOCAL". Pivot znajduje się na środku kartki, mimo to kartka zaczyna rotować w niepojęty dla mnie sposób: Tutaj pokaże o co mi chodzi: Tak obraca się w w układzie "View" http://www.youtube.com/watch?v=2F3Jkayh8Uo a Tak obraca sie w układzie "LOCAL" http://www.youtube.com/watch?v=chY-bdyQCdM Moje pytanie jest, dlaczego? i jak zrobić aby w układzie local, kartka obkręcała się w prawidłowy sposób? Dzięki z góry za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blinq Napisano 18 Maj 2012 Share Napisano 18 Maj 2012 Albo masz przekrzywionego pivota albo tak zwany problem z gimbal lock'iem. Spróbuj zmienić rotacje z Euler XYZ na TCB Rotation. W panelu Motion w rolecie assign controller. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oczymufasy Napisano 18 Maj 2012 Autor Share Napisano 18 Maj 2012 wiesz co? Pomogło! Dzięki przeogromne bo natraciłem troche czasu żeby to rozwiązać. A jedno pytanie co do tego systemu.. Jak wykonać przykładowo 4 obroty wykorzystując tylko dwie klatki (początkową i końcową)? Bo w tym momencie mogę zrobić tylko jeden obrót, nie moge wyjść po za 360 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blinq Napisano 18 Maj 2012 Share Napisano 18 Maj 2012 Zaznacz w Key Info Rotation Windup Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oczymufasy Napisano 18 Maj 2012 Autor Share Napisano 18 Maj 2012 dzięki wielkie Blinq, zaoszczędziłeś mi naprawde dużo nerwów. Jeszcze jakbyś mi mógł wyjaśnić w skrócie różnice między Euler XYZ a TCB Rotation? Oczywiście jak ci się chce :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blinq Napisano 18 Maj 2012 Share Napisano 18 Maj 2012 A tutaj to juz zapraszam do helpa ;) "Euler versus TCB Rotation Euler rotation offers several advantages over the TCB Rotation controller, which was the default rotation controller prior to 3ds Max 5. Euler rotation provides function curves, while TCB does not. Euler rotation allows for three separate curves that can be manipulated in the Curve Editor. TCB rotations can be controlled only with tension, continuity, and bias settings, making it difficult to keyframe and manipulate X, Y, and Z rotation independently. On the other hand, TCB rotation allows for rotation greater than 180 degrees on a given keyframe. If you turn on the Rotation Windup option, you can get rotation values greater than 360 degrees." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się