Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam taki mały problem z obiektem którego obracam w układzie "LOCAL".

Pivot znajduje się na środku kartki, mimo to kartka zaczyna rotować w niepojęty dla mnie sposób:

 

Tutaj pokaże o co mi chodzi:

Tak obraca się w w układzie "View"

http://www.youtube.com/watch?v=2F3Jkayh8Uo

 

a Tak obraca sie w układzie "LOCAL"

http://www.youtube.com/watch?v=chY-bdyQCdM

 

Moje pytanie jest, dlaczego? i jak zrobić aby w układzie local, kartka obkręcała się w prawidłowy sposób? Dzięki z góry za podpowiedzi.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Albo masz przekrzywionego pivota albo tak zwany problem z gimbal lock'iem. Spróbuj zmienić rotacje z Euler XYZ na TCB Rotation. W panelu Motion w rolecie assign controller.

Napisano

wiesz co? Pomogło! Dzięki przeogromne bo natraciłem troche czasu żeby to rozwiązać. A jedno pytanie co do tego systemu.. Jak wykonać przykładowo 4 obroty wykorzystując tylko dwie klatki (początkową i końcową)? Bo w tym momencie mogę zrobić tylko jeden obrót, nie moge wyjść po za 360 stopni.

Napisano

dzięki wielkie Blinq, zaoszczędziłeś mi naprawde dużo nerwów. Jeszcze jakbyś mi mógł wyjaśnić w skrócie różnice między Euler XYZ a TCB Rotation? Oczywiście jak ci się chce :P

Napisano

A tutaj to juz zapraszam do helpa ;)

"Euler versus TCB Rotation

 

Euler rotation offers several advantages over the TCB Rotation controller, which was the default rotation controller prior to 3ds Max 5. Euler rotation provides function curves, while TCB does not. Euler rotation allows for three separate curves that can be manipulated in the Curve Editor. TCB rotations can be controlled only with tension, continuity, and bias settings, making it difficult to keyframe and manipulate X, Y, and Z rotation independently.

 

On the other hand, TCB rotation allows for rotation greater than 180 degrees on a given keyframe. If you turn on the Rotation Windup option, you can get rotation values greater than 360 degrees."

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności