robertwitczak Napisano 27 Maj 2012 Napisano 27 Maj 2012 Witam, To jest mój pierwszy projekt samochodu w 3DS Max. Po dłuższej przerwie, chcę się zabrać za projekt domu (exterior) i przydałby się ku temu jakieś porządne auto. Proszę o pomoc, bo nie korzystam z żadnych tutoriali -robię intuicyjnie, posiadając podstawowe wiadomości o programie. Pierwsze moje pytanie do Was to jak już powstałe poligony mogę na nowo połączyć. Wydaje mi się, ze za kołem zle rozmieściłem poligony i teraz nie jestem w stanie ich dobrze rozłożyć. Proszę o pomoc. Z góry dzięki za rady ;)
thecrev Napisano 28 Maj 2012 Napisano 28 Maj 2012 Musisz trzymać się formy, bok skopany i przód niedokońca spasowany z BP, możesz zacząć od cylindra na nadkolu, siatka jest chyba zagęsta jak na ten etap proponuje więc zapoznać się z tutorialem Bergera >> http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=76184&highlight= naprawdę dobra metoda.
robertwitczak Napisano 28 Maj 2012 Autor Napisano 28 Maj 2012 Dokonałem poprawek, mam nadzieję, że w dobrą stronę zmierzam - Mógłbym prosić o rady i opinie. Niestety tutorial Bergera nie jest już w pełni do dyspozycji- nie wiem o co chodzi w etapie spline cage, ponieważ nie mogę pobrać tych videos
cortes Napisano 31 Maj 2012 Napisano 31 Maj 2012 w dobrą*stronę*idziesz :) troche model pływa, ale to jeszcze się*poprawi, jak możesz to pokaż*siatkę*bez smootha żadnego
..:: WIKTOR ::.. Napisano 31 Maj 2012 Napisano 31 Maj 2012 Widze u Ciebie pewna hybryde jezeli chodzi o siatke... Z jednej strony dazysz do gotowych elementow a z 2giej strony bedziesz je wycinac na tej gestszej siatce jak na screenie powyzej. Proponuje poprobowac zrobiic caly dach z przednia szyba - tak jakby jej tam nie bylo poki co wycietej, ale pozniej ja wytniesz z calej powierzchni, ktora stworzysz. Po prostu zrobienie sobie takiej bazy jest lepsze i ja tez sie do tego kiedys tam dawno temu przekonalem. Dopiero z takiej bazy wytniesz przednia szybe, tylna szybe, maske, drzwi, swiatla itd. bedziesz mial ciaglosc powierzchni i odpowiednia gladkosc wzgledem siebie. Bo widzisz.. teraz masz zrobione otwory na swiatla ale bedziesz musial modelowac jeszcze szkielka. W taki sposob moze byc ciezko stworzyc siatke recznie tak aby pasowal taki klosz do powierzchni nadkoli w ktorym sie znajduje. Wyobraz sobie (bo piszesz ze bedziesz robic exterior) sciane w ktorej pozniej wybijasz otwor na okno :)
robertwitczak Napisano 1 Czerwiec 2012 Autor Napisano 1 Czerwiec 2012 dzięki za rady :) zaleciłem się do nich i rozpocząłem od początku. wasze rady dają mi wiarę w to co robię, bo jest to mój pierwszy model. proszę o więcej- co wy na to?:
Tr1bal Napisano 2 Czerwiec 2012 Napisano 2 Czerwiec 2012 Nie modelowałem nigdy aut ale wydaje Mi się , że masz zdecydowanie zbyt gęstą siatkę, zwłaszcza przy zderzaku i dole auta. Staraj się tworząc model zaczynać od jak najprostszej siatki i stopniowo dodawać szczegóły i zagęszczać lub upraszczać siatkę tam gdzie będzie to potrzebne . Staraj się także nie tworzyć kilku linii cięć na jednej płaszczyźnie tuż koło siebie, będzie tworzyło Ci to nierównomierną siatkę i w efekcie nieciekawy wygląd. Ogólnie lepiej niż poprzednio ale jeszcze sporo pracy przed tobą ;)
robertwitczak Napisano 2 Czerwiec 2012 Autor Napisano 2 Czerwiec 2012 dzięki za opinie :) To widocznie rozpocząłem już modelowanie detali. Nie wiem teraz jak to odwrócić : Jak miałbym inaczej nadać na masce takie charakterystyczne zagięcia jak nie gęstszą siatką?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się