Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

To jest mój pierwszy projekt samochodu w 3DS Max. Po dłuższej przerwie, chcę się zabrać za projekt domu (exterior) i przydałby się ku temu jakieś porządne auto.

Proszę o pomoc, bo nie korzystam z żadnych tutoriali -robię intuicyjnie, posiadając podstawowe wiadomości o programie.

 

Pierwsze moje pytanie do Was to jak już powstałe poligony mogę na nowo połączyć. Wydaje mi się, ze za kołem zle rozmieściłem poligony i teraz nie jestem w stanie ich dobrze rozłożyć. Proszę o pomoc.

 

Z góry dzięki za rady ;)

i255542_przechwytywanie.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dokonałem poprawek, mam nadzieję, że w dobrą stronę zmierzam - Mógłbym prosić o rady i opinie.

Niestety tutorial Bergera nie jest już w pełni do dyspozycji- nie wiem o co chodzi w etapie spline cage, ponieważ nie mogę pobrać tych videos

i257244_przechwytywanie.jpg

Napisano

Widze u Ciebie pewna hybryde jezeli chodzi o siatke... Z jednej strony dazysz do gotowych elementow a z 2giej strony bedziesz je wycinac na tej gestszej siatce jak na screenie powyzej. Proponuje poprobowac zrobiic caly dach z przednia szyba - tak jakby jej tam nie bylo poki co wycietej, ale pozniej ja wytniesz z calej powierzchni, ktora stworzysz. Po prostu zrobienie sobie takiej bazy jest lepsze i ja tez sie do tego kiedys tam dawno temu przekonalem. Dopiero z takiej bazy wytniesz przednia szybe, tylna szybe, maske, drzwi, swiatla itd. bedziesz mial ciaglosc powierzchni i odpowiednia gladkosc wzgledem siebie. Bo widzisz.. teraz masz zrobione otwory na swiatla ale bedziesz musial modelowac jeszcze szkielka. W taki sposob moze byc ciezko stworzyc siatke recznie tak aby pasowal taki klosz do powierzchni nadkoli w ktorym sie znajduje. Wyobraz sobie (bo piszesz ze bedziesz robic exterior) sciane w ktorej pozniej wybijasz otwor na okno :)

Napisano

Nie modelowałem nigdy aut ale wydaje Mi się , że masz zdecydowanie zbyt gęstą siatkę, zwłaszcza przy zderzaku i dole auta. Staraj się tworząc model zaczynać od jak najprostszej siatki i stopniowo dodawać szczegóły i zagęszczać lub upraszczać siatkę tam gdzie będzie to potrzebne .

Staraj się także nie tworzyć kilku linii cięć na jednej płaszczyźnie tuż koło siebie, będzie tworzyło Ci to nierównomierną siatkę i w efekcie nieciekawy wygląd.

Ogólnie lepiej niż poprzednio ale jeszcze sporo pracy przed tobą ;)

Napisano

dzięki za opinie :)

To widocznie rozpocząłem już modelowanie detali. Nie wiem teraz jak to odwrócić :

Jak miałbym inaczej nadać na masce takie charakterystyczne zagięcia jak nie gęstszą siatką?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności