Skocz do zawartości

[WIP] Obiekt 3D: Broń i zbroja dla Skeleton Kinga


norhaji

Rekomendowane odpowiedzi

Razem z odpaleniem na Steamie DOTA 2 Workshop, podejmuje kolejną próbę zmobilizowania się do stworzenia czegoś w 3D.

Mając nadzieję, że zobaczę swój model w grze.

 

Jak na razie zrobiłem wstępnie model miecza, głownia jest do dopracowania.

Zastanawia mnie tylko ocb. z tymi "załamaniami" po przekątnej poligonów. Tak powinno być?

 

Mój i oryginał:

untoqnu.th.jpg

 

I trochę zbliżeń:

 

wvipyaw.th.jpg wjyvyap.th.jpg grbguub.th.jpg

Edytowane przez norhaji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

1. jeśli używasz maxa 2012, to wyłącz realistic renderer w viewporcie, on lubi krzaczyć

2. te załamania są od triangulacji, spróbuj retriangulate i smoothgrupy poustawiać nie z automata - normalki będziesz robił?

3. ta siateczkę dało by rade uporządkować i ściąć to tu to tam trochę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. jeśli używasz maxa 2012, to wyłącz realistic renderer w viewporcie, on lubi krzaczyć

2. te załamania są od triangulacji, spróbuj retriangulate i smoothgrupy poustawiać nie z automata - normalki będziesz robił?

3. ta siateczkę dało by rade uporządkować i ściąć to tu to tam trochę

 

Dzięki za wsparcie =]

 

1. Jak na razie było OK, ale wyłączam to jak ma mi się zbiesić :P.

2. Przestawiłem smoothgrupy( przy okazji nauczyłem się co to i po co ) i jest już git.

3. Też mi się wydaję, że za gęsta jest jak na potrzeby gry, ale nie bardzo wiem jeszcze jak się do tego zabrać.

 

Co to normalek to nigdy nie robiłem, zresztą tekstur też :P.

Więc wydaję mi się, że trza będzie spróbować je zrobić.

 

Tak się prezentuje po małych poprawkach:

 

lndjoxa.th.jpg hgtwmma.th.jpg

 

EDIT:

 

Zrobiłem porządek z siadką:

jxopmvr.th.jpg

 

Zastanawiam się czy nie wywalić tego sześciokąta z rękojeści.

 

Kolejne modyfikacje i tekstura:

 

dljwmyg.th.jpg hipqxuv.th.jpg

 

Tu podgląd modelu z testowymi normalkami i specularem:

 

http://p3d.in/T7gNo

Edytowane przez norhaji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalki to chyba z diffuse robione, na taki modelik warto zrobić HP - dużo roboty nie ma, a wyjdzie na dobre. Parę tri dalo by rade zjechać, ale się nie przejmuj w tej chwili - akurat w niektórych miejscach wypadało by ich dodać - lepiej popracuj nad diffem specularem i normalką.

Na podglądzie strasznie widać kwadrature modelu - elementy nad uchwytem (jelec? nie znam się) są za kwadratowe, jakby ciosane siekierą, boli w oczy. No i ta normalka, jeśli nie była robiona z diffuse'a, to coś bardzo źle masz ustawione :P

 

Also, nie wiem co się wszyscy uparli na tego typu zdobienia n amieczach, miecz ma siekać, nie wyglądać na jubilerskie arcydzieło :D

 

offtop - ciekawy portal to p3d.in, pierwszy raz sie znim spotykam - niemniej jakoś nie czuję się komfortowo z faktem wysyłania "komuś gdzieś" mesha i map do modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i ja wrzuce dwa grosze, jak masz ostrze i rekojesc to nie musisz łączyć obu obiektów. Jest nawet wskazane zeby były osobno bo przeciez tak jest w rzeczywistosci. Ostrze powinno lekko wchodzić pod face'y rekojesci. Wypal sobie ao mape, i pomaluj w jakims programie. 3d coat jest w sam raz. Jeżeli moge coś doradzić to narazie olej własne koncepty, które wyglądają kiepsko. Znajdz sobie koncept od ulubionego artysty i spróbuj odtworzyć tak jak potrafisz najlepiej. Po kilku modelach zaczniesz łapać o co chodzi.

Tutorial od goscia który przy guild wars pracaował, wiele rzeczy tam partoli ale i tak warto obejrzeć :P

i drugi tutorial jakby ci przyszlo tekstury/rzeźbienie robic (prawdopodobnie najlepszy jaki jest w necie)

http://www.livestream.com/vigilnights/video?clipId=pla_69d386b0-0c57-444a-a1e5-4c820a55e9d2&utm_source=lslibrary&utm_medium=ui-thumb

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności