Mister3D Napisano 11 Czerwiec 2012 Napisano 11 Czerwiec 2012 Witam. Próbuje wyciąć dziurę w "kolumnie" pod głośnik i mam problem z chamferem ponieważ po jego zastosowaniu pojawiają się takie oto błędy. W necie wyczytałem, że to wina metody którą stosuje czyli boolean. W jaki inny sposób można to zrobić ? Próbowałem metodą circle przed kolumną, compound i shape marge ale to tworzy mi dziesiątki niechcianych vertexów.
Dr Judym Napisano 11 Czerwiec 2012 Napisano 11 Czerwiec 2012 Jeśli chcesz mieć czystą siatkę to IMO zapomnij o Booleanie, a przestaw się na pracę z pętlami, funkcją Connect i podglądem Turbosmooth czy Meshsmooth na samej górze stosu modyfikatorów. Najprostsze co mi przychodzi do głowy, na pewno da się szybciej: Zaznacz w widoku od frontu krawędzie poziome za pomocą funkcji Connect i puść 1 linię (pętlę). Później pionowe, łącznie z tą utworzoną i to samo. Powstanie wierzchołek na środku, przesuń go sobie razem pętlą poziomą w miejsce, gdzie ma być środek otworu. Teraz zastosuj Chamfer na wierzchołku, powstanie czworobok. Przejdź do pracy na ściankach, zaznacz ten czworobok i zrób Extrude do środka. Wrzuć na górę modyfikator Turbosmooth i zobacz jak się to układa. Pewnie wyjdzie Ci taki blob z dziurą w środku ;) Dlatego za pomocą Connect dołóż pętlę przy krawędzi zrobionego otworu i to samo przy krawędziach samej kolumny, żeby uzyskać ostre kanty lub zaokrąglenia. Piszę z czysto z głowy i z pracy, w razie czego niech eksperci z maksem pod ręką mnie poprawią :)
R0NIN Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 Ostatecznie możesz w sześcian ręcznie walec wkomponować :) Może to dłużej potrwa ale nie trzeba będzie tyle turbosmooth nakładać :) 1
lukasjogabonito Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 Robisz jak napisał Dr Judym albo naprawiasz siatkę po booleanie i też będzie ok 1
Mister3D Napisano 12 Czerwiec 2012 Autor Napisano 12 Czerwiec 2012 Super. Dzięki za wszystkie porady. Właśnie chciałem to uzyskać kompletnie bez TS bo na tylnej ścianie też mam dziury z czego jedną kwadratową której nie umiałem zrobić używając TS więc ostatecznie ręcznie zrobiłem koło z 64 line używając Spherify. Jeszcze raz dzięki za wielce przydatną pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi