Wizualizacje Napisano 28 Lipiec 2012 Napisano 28 Lipiec 2012 Mój problem jest następujący. Jest materiał M1 I dwa obiekty O1 oraz O2. Oba pokrywa materiał M1, kiedy wczytam do Material Editor materiał z jednego z tych obiektów edycja zmienia materiał na obydwu obiektach, wiadomo. I teraz tak: Merguje z innej sceny obiekt O3 pokryty również materiałem M1. Nazwa maty taka sama, ta sama tekstura z tą samą ściężką. Wyskakuje mi alert o duplikacji nazwy, wybieram wykorzystanie materiału ze sceny. Efekt powinien być taki, że M1 pokrywa jednocześnie O1, O2 i O3 i nie ma znaczenia, z którego obiektu pobiorę do ME materiał, edycja będzie zmieniała wszystkie obiekty. Tak się jednak nie dzieje, obiekt zmerdżowany ma jakby własną kopię M1 :( Zupełnie jak przy wybraniu podczas alertu "Zmień nazwę zduplikowanego materiału". Z tym że nazwa jest ta sama! Co zrobić aby materiały o tej samej nazwie w scenie nie duplikowały sie? Od razu zaznaczam że nie chodzi o Bitmap/Photometric Path Editor bo tekstury mają tą samą ścieżkę, nazwy materiałów i tekstur też.
Mozo Napisano 28 Lipiec 2012 Napisano 28 Lipiec 2012 Z tego co się orientuję, to w maxi'e jest tak, że jeżeli dodasz do jakiegokolwiek obiektu w scenie materiał o nazwie identycznej jak inny materiał znajuduący się już w scenie, to nowy materiał zastępuje go na wszystkich obiektach, do których był dodany. Myślę więc, że w Twoim przypadku wystarczy dodać ten materiał do któregokolwiek obiektu i zostanie on wtedy skutecznie podmieniony we wszystkich obiektach.
Wizualizacje Napisano 28 Lipiec 2012 Autor Napisano 28 Lipiec 2012 Mozo - być może, ale w praktyce przy dziesiątkach materiałów jest to syzyfowa praca. Ale problem rozwiązany, to był błąd maxa. Wystarczy przy merdżowaniu nie zaznaczać "Apply to All Duplicates" bo Max tego nie wykona, trzeba klikać ręcznie na każdy zduplikowany materiał, który error pokaże. A więc klikamy kilka/wiele razy na "Use Scene Material" kiedy wyskoczy okienko "Duplicate Material Name". Błąd dotyczy 3ds max 9.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się