Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ponownie ja... szukam jakis fajnych patentów na kregosłup w bonesach MAXA. problemem tez sa stopy... Tutoriale maxowe mnie nie satysfakcjonują ;)

Jesli znacie jakies to prosze, napiszcie :)

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Najprostszy sposób pod słońcem to HI Solver... połączenia między kośćmi ibodra i kostki... no i kolan się zgina.. kolejne solvery dla kolejnych stóp... dodatkowo dla każdego solvera Dummy object jako kontroler... no i jedziemy... tak jak w tutorialu maxowym z resztą.. to może zajżyj jeszcze raz do tutków i porządnie je zrób a potem napisz co Ci nie pasuje...

Napisano

Już piszę. Oczywiście przerobiłem wiele tutków. Nawet IK_Joa rozebrałem do naga. Teraz szukam własnych patentów takich, żeby maxymalnie ułatwić animatorom życie. Dlatego nie interesują mnie najprostrze sposoby tylko najskuteczniejsze :).

Jak do tej pory opracowałem system ręki i system dłoni w stopniu wyjątkowo mnie zadowalającym ;) cały pas barkowy, ramie przedramie i "naturalne" dla układu przedramienia ruchy nadgarstka animuje sie 2 dummy, cała łapa zbudowana z kości, jednym dummym i kilkoma sliderami w zalezności od ilości palców. Teraz zaczynam prace nad kręgosłupem. Chcę go zrobić tak, żeby cały układ od bioder do głowy animowany był 2 dummisami. Stąd było moje pytanie. Miałem nadzieje, że jeszcze ktoś szuka uproszczeń w robocie animatora :)

 

Pozdrawiam

ASBLAZE

Napisano

Bardzo dobrze robisz, że szukasz uproszczeń... to naprawdę świetne. Jane że im prostszy rig, taki, który umożliwia szybką i łatwą kontorlę to prawdziwy skarb... :)

Trzymam kciuki w poszukiwaniach

Napisano

no wlasnie a jak sobie radzic z tymi zgieciami... bo z hi solverem kregoslup albo bedzie wypukly albo obly... jak to obejsc ;)? [ w sumie juz to pisalem u siebie, ale widzze geniealny thread tutaj :P]

ps. licze asblaze, ze podzielisz sie jak cos wymodzisz :>.

Napisano

Chętnie też bym się Twoimi osiągnięsiami zainteresował bo riggowałem ale nie mam zbyt dużo czasu na to, a co za tym idzie - wprawy, a czyjeś doświadczenie dużo pomaga. Po prostu fajnie porównać.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności