Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Ponownie ja... szukam jakis fajnych patentów na kregosłup w bonesach MAXA. problemem tez sa stopy... Tutoriale maxowe mnie nie satysfakcjonują ;)

Jesli znacie jakies to prosze, napiszcie :)

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Najprostszy sposób pod słońcem to HI Solver... połączenia między kośćmi ibodra i kostki... no i kolan się zgina.. kolejne solvery dla kolejnych stóp... dodatkowo dla każdego solvera Dummy object jako kontroler... no i jedziemy... tak jak w tutorialu maxowym z resztą.. to może zajżyj jeszcze raz do tutków i porządnie je zrób a potem napisz co Ci nie pasuje...

Napisano
  • Autor

Już piszę. Oczywiście przerobiłem wiele tutków. Nawet IK_Joa rozebrałem do naga. Teraz szukam własnych patentów takich, żeby maxymalnie ułatwić animatorom życie. Dlatego nie interesują mnie najprostrze sposoby tylko najskuteczniejsze :).

Jak do tej pory opracowałem system ręki i system dłoni w stopniu wyjątkowo mnie zadowalającym ;) cały pas barkowy, ramie przedramie i "naturalne" dla układu przedramienia ruchy nadgarstka animuje sie 2 dummy, cała łapa zbudowana z kości, jednym dummym i kilkoma sliderami w zalezności od ilości palców. Teraz zaczynam prace nad kręgosłupem. Chcę go zrobić tak, żeby cały układ od bioder do głowy animowany był 2 dummisami. Stąd było moje pytanie. Miałem nadzieje, że jeszcze ktoś szuka uproszczeń w robocie animatora :)

 

Pozdrawiam

ASBLAZE

Napisano

Bardzo dobrze robisz, że szukasz uproszczeń... to naprawdę świetne. Jane że im prostszy rig, taki, który umożliwia szybką i łatwą kontorlę to prawdziwy skarb... :)

Trzymam kciuki w poszukiwaniach

Napisano

no wlasnie a jak sobie radzic z tymi zgieciami... bo z hi solverem kregoslup albo bedzie wypukly albo obly... jak to obejsc ;)? [ w sumie juz to pisalem u siebie, ale widzze geniealny thread tutaj :P]

ps. licze asblaze, ze podzielisz sie jak cos wymodzisz :>.

Napisano
  • Autor

Dark... sledź moją animkę, tam dużo bedzie z tego co wymyśliłem, a nie powiem, ze myśle dalej ;)

Napisano

Chętnie też bym się Twoimi osiągnięsiami zainteresował bo riggowałem ale nie mam zbyt dużo czasu na to, a co za tym idzie - wprawy, a czyjeś doświadczenie dużo pomaga. Po prostu fajnie porównać.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności