daro256 Napisano 19 Sierpień 2012 Share Napisano 19 Sierpień 2012 Mam bardzo irytujący problem. Sprawa wygląda tak: na scenie jest sporo trawy uzyskanej za pomocą odpowiedniej tekstury i displacement map (cellular). Wszystko wygląda dobrze dopóki kamera się nie ruszy. Podczas ruchu kamery jest taki efekt, jakby na każdej klatce displacement map był inny. Jak kamera stoi w miejscu wszystko jest ok. Do renderowania używam mental raya z FG bez GI. Dokładne ustawienia chyba są bez znaczenia skoro problem jest tylko przy ruchu kamerą. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daro256 Napisano 19 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 19 Sierpień 2012 Zapomniałem jeszcze o jednym. Nie ma znaczenia czy mapa będzie na displacement czy na bumpie. Problem jest ten sam. No i trawa jest uzyskana za pomocą materiału arch and design. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daro256 Napisano 20 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 20 Sierpień 2012 Problem rozwiązany. Przyczyną był szum cellular. Używając zwykłego szumu (noise), wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daro256 Napisano 22 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 22 Sierpień 2012 Poprawka :) Jednak przyczyną nie był szum. Używając szumu noise, problem był dalej widoczny, tylko w zdecydowanie mniejszym stopniu. Ostatecznym rozwiązaniem okazało się odpowiednie ustawienie obiektu z trawą. Object properties, zakładka mental ray, grupa displacement. Należało odznaczyć uzależnienie od widoku (view dependent), oraz odpowiednio dobrać pozostałe parametry. Okazuje się, że wynik działania mental raya jest zależny od widoku. Im obiekt jest dalej tym ma mniej szczegółów. Ponieważ trawa zajmowała prawie całą scenę, wraz z ruchem kamery poszczególne części powierzchni z trawą zmieniały odległość od kamery. Szum był bardzo drobny, więc zmienna szczegółowość na każdej klatce powodowała wrażenie, jakby szum się zmieniał całkowicie. Po wyłączeniu opcji view dependent, wszystko renderowało się jak należy, ale w związku z dużą ilością szczegółów na całej powierzchni pojawiły się problemy z RAMem. Przy domyślnych ustawieniach i 8 GB ramu, podczas liczenia FG wyskakiwał komunikat o braku pamięci. Zatem trzeba było obniżyć ustawienia, a dokładnie levels z 6 na 5. Piszę o tym wszystkim, bo może ktoś boryka się z tym samym problemem. W moim wypadku, przez taką "drobnostkę" projekt opóźnił się znacząco. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spyman Napisano 21 Wrzesień 2012 Share Napisano 21 Wrzesień 2012 Fajnie że dokładnie to wszystko sam opisałeś. Właśnie takie podejście do problemów, jak nikt nie pomaga, jest świetne. Pewnie wiele osób po samodzielnym dojściu do rozwiązania nawet by się nie "fatygowało" z opisem. Wielkie dzięki! Ja stawiam dopiero pierwsze kroki w 3d maxie i właśnie takie opisy są i mam nadzieję będą dla mnie pomocne :) Trawkę dopiero próbuję jakoś sklecić displacementem do stabilnej wizualizacji i wcale mi to jeszcze dobrze nie wychodzi :) Ciągle coś jest nie tak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 21 Wrzesień 2012 Share Napisano 21 Wrzesień 2012 super że się podzieliłes tą wiedzą;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się