Skocz do zawartości

Trawa, displacement map i ruch kamery


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam bardzo irytujący problem. Sprawa wygląda tak: na scenie jest sporo trawy uzyskanej za pomocą odpowiedniej tekstury i displacement map (cellular). Wszystko wygląda dobrze dopóki kamera się nie ruszy. Podczas ruchu kamery jest taki efekt, jakby na każdej klatce displacement map był inny. Jak kamera stoi w miejscu wszystko jest ok.

 

Do renderowania używam mental raya z FG bez GI. Dokładne ustawienia chyba są bez znaczenia skoro problem jest tylko przy ruchu kamerą.

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zapomniałem jeszcze o jednym. Nie ma znaczenia czy mapa będzie na displacement czy na bumpie. Problem jest ten sam. No i trawa jest uzyskana za pomocą materiału arch and design.

Napisano

Poprawka :) Jednak przyczyną nie był szum. Używając szumu noise, problem był dalej widoczny, tylko w zdecydowanie mniejszym stopniu. Ostatecznym rozwiązaniem okazało się odpowiednie ustawienie obiektu z trawą. Object properties, zakładka mental ray, grupa displacement. Należało odznaczyć uzależnienie od widoku (view dependent), oraz odpowiednio dobrać pozostałe parametry.

 

Okazuje się, że wynik działania mental raya jest zależny od widoku. Im obiekt jest dalej tym ma mniej szczegółów. Ponieważ trawa zajmowała prawie całą scenę, wraz z ruchem kamery poszczególne części powierzchni z trawą zmieniały odległość od kamery. Szum był bardzo drobny, więc zmienna szczegółowość na każdej klatce powodowała wrażenie, jakby szum się zmieniał całkowicie.

 

Po wyłączeniu opcji view dependent, wszystko renderowało się jak należy, ale w związku z dużą ilością szczegółów na całej powierzchni pojawiły się problemy z RAMem. Przy domyślnych ustawieniach i 8 GB ramu, podczas liczenia FG wyskakiwał komunikat o braku pamięci. Zatem trzeba było obniżyć ustawienia, a dokładnie levels z 6 na 5.

 

Piszę o tym wszystkim, bo może ktoś boryka się z tym samym problemem. W moim wypadku, przez taką "drobnostkę" projekt opóźnił się znacząco.

  • Like 2
Napisano

Fajnie że dokładnie to wszystko sam opisałeś. Właśnie takie podejście do problemów, jak nikt nie pomaga, jest świetne. Pewnie wiele osób po samodzielnym dojściu do rozwiązania nawet by się nie "fatygowało" z opisem. Wielkie dzięki! Ja stawiam dopiero pierwsze kroki w 3d maxie i właśnie takie opisy są i mam nadzieję będą dla mnie pomocne :) Trawkę dopiero próbuję jakoś sklecić displacementem do stabilnej wizualizacji i wcale mi to jeszcze dobrze nie wychodzi :) Ciągle coś jest nie tak...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności