Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Wie ktoś z Was jak zmapować skomplikowany obiekt tak żeby na każdej ściance znalazła się ta sama tekstura w tej samej skali. Jedną opcją jest zrobienie unwrapa i przesuwanie ręcznie każdego faca jeden na drugi a na końcu rozciągnięcie wszystkiego na całą teksturę. Tylko, że problem pojawia się wtedy gdy w obiekcie mam kilkaset poligonów i przydałoby się to zrobić automatycznie.

Czy jest w 3ds max jakaś opcja lub skrypt który by to zrobił? Dokładność nie jest tu istotna, chodzi tylko o to żeby przez środek ścianki nie przechodziło łączenie tekstury.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Taki Face w UVW Map tylko żeby na każdej ściance tekstura miała tą samą skalę i proporcje.

i żeby tekstura się nie obracała...

 

edit:

chyba znalazłem rozwiązanie

 

unwrap -> edit -> mapping -> unfold mapping -> walk to farthest face -> OK

Efekt jest przybliżony do tego o co mi chodziło.

Edytowane przez farelek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności