farelek Napisano 23 Sierpień 2012 Napisano 23 Sierpień 2012 Witam Wie ktoś z Was jak zmapować skomplikowany obiekt tak żeby na każdej ściance znalazła się ta sama tekstura w tej samej skali. Jedną opcją jest zrobienie unwrapa i przesuwanie ręcznie każdego faca jeden na drugi a na końcu rozciągnięcie wszystkiego na całą teksturę. Tylko, że problem pojawia się wtedy gdy w obiekcie mam kilkaset poligonów i przydałoby się to zrobić automatycznie. Czy jest w 3ds max jakaś opcja lub skrypt który by to zrobił? Dokładność nie jest tu istotna, chodzi tylko o to żeby przez środek ścianki nie przechodziło łączenie tekstury.
mirach Napisano 23 Sierpień 2012 Napisano 23 Sierpień 2012 Chodzi ci poprpostu o UVMap i opcje Face ?
farelek Napisano 23 Sierpień 2012 Autor Napisano 23 Sierpień 2012 (edytowane) Taki Face w UVW Map tylko żeby na każdej ściance tekstura miała tą samą skalę i proporcje. i żeby tekstura się nie obracała... edit: chyba znalazłem rozwiązanie unwrap -> edit -> mapping -> unfold mapping -> walk to farthest face -> OK Efekt jest przybliżony do tego o co mi chodziło. Edytowane 23 Sierpień 2012 przez farelek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się