Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Wie ktoś z Was jak zmapować skomplikowany obiekt tak żeby na każdej ściance znalazła się ta sama tekstura w tej samej skali. Jedną opcją jest zrobienie unwrapa i przesuwanie ręcznie każdego faca jeden na drugi a na końcu rozciągnięcie wszystkiego na całą teksturę. Tylko, że problem pojawia się wtedy gdy w obiekcie mam kilkaset poligonów i przydałoby się to zrobić automatycznie.

Czy jest w 3ds max jakaś opcja lub skrypt który by to zrobił? Dokładność nie jest tu istotna, chodzi tylko o to żeby przez środek ścianki nie przechodziło łączenie tekstury.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Taki Face w UVW Map tylko żeby na każdej ściance tekstura miała tą samą skalę i proporcje.

i żeby tekstura się nie obracała...

 

edit:

chyba znalazłem rozwiązanie

 

unwrap -> edit -> mapping -> unfold mapping -> walk to farthest face -> OK

Efekt jest przybliżony do tego o co mi chodziło.

Edytowane przez farelek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności