maciek.m Napisano 27 Sierpień 2012 Share Napisano 27 Sierpień 2012 Witam. Na wstępie przepraszam że to Lexus ale strasznie zainspirowały mnie renderki visiona3d i Bergera jak i jedno zdjęcie z sieci i zapragnąłem mieć swojego :) Model auta od Evermotion, naprawdę minimalnie go podciągnąłem w niektórych miejscach. Wszystkie textury oświetlenie i inne modele moje. Chciałem pokazać to wszystko z innej strony niż zawsze, czyli od zaplecza, starałem się uzyskać fotorealizm dlatego renderki nie są mocno podkoloryzowane. Soft 3ds max, vray, photoshop, główny render ma rozdzielczość 8000x4500pix. Z góry dziękuję za komentarze i opinie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plasti Napisano 27 Sierpień 2012 Share Napisano 27 Sierpień 2012 jak mam byc szczery a nie slodzic, to daleko temu do fotorealnosci, to juz hdrkowe studia wygladaja lepiej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek.m Napisano 28 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 28 Sierpień 2012 Mógłbyś napisać czemu nie czuć fotorealizmu? Co do oswietlenia hdr masz racje, jest dużo większa kontrola itd. Ale tu nie chodziło mi o idealne refleksy to jest jedno zdjecie z poza głównego kadru, przedstawiające studio. W prawdziwych sesjach z tego co widziałem robią kilka zdjęć i je łączą żeby własnie refleksy wszedzie były dobre. Chyba że nie o to Ci chodzilło :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plasti Napisano 28 Sierpień 2012 Share Napisano 28 Sierpień 2012 (edytowane) wiec tak, shader lakieru nie przypomina lakieru, nastepnie sprobuj rozswietlic bardziej enviro, zeby nie bylo tak bardzo czarne, po trzecie warstwy i postpro :) potem aberracja, dof i grain i bedziesz mial photoreal :] IMHO Edytowane 28 Sierpień 2012 przez plasti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stachu Napisano 28 Sierpień 2012 Share Napisano 28 Sierpień 2012 Sorki że troche tak napisałem jakbym się czepiał na siłe, ale myślę że lepiej już napisać krytykę niż nic nie napisać, a że widzę że od wczoraj mało komentarzy się posypało, to postaram się wspomóc. zgodzę się z plastim. moim zdaniem musi być najpierw ten fotoreal (jak go uzyskac to juz nie powiem, bo sam jestem amatorem) a dopiero później można się bawić w eksperymenty że renderek niby z zaplecza i takie tam bajery. :) nie szedłbym tym kierunkiem jak to jest ukazane na 4 ostatnich renderach. Za bardzo tutaj czuć własnie Bergera i visiona. O ile (moim zdaniem) im to wychodzi prześwietnie, o tyle naśladowanie ich może wywołać odwrotny efekt. Bez owijania w bawełne dziwnie to po prostu wyglada, te kadry jakieś takie jakby przypadkowe. Na drugim rendzie lampa i ucięty przód, nie wiem na czym skupić wzrok, kompozycja jakby przypadkowa. Na trzecim lampa okej, nie mam zdania. Na czwartym w mocnym punkcie jest lusterko ale też nie za bardzo kumam o co chodzi. Ostatnie już jest okej, powiedzmy, bo ja tam bym dał bardziej przybliżenie na reflektor (na przykladzie Bergera i visiona z reflektorów można wyciągnąć prawdziwe cuda). A dodatkowo (sorki ze tak na dobitkę) bardzo psują efekt te przypadkowe odbicia, w szczególności w okolicy przedniego nadkola. Ogólnie refleksy moim zdaniem powinny podkreślać kształt auta, a nawet sprawiać żeby wygladał lepiej niż w rzeczywistości. Tutaj niestety jakby na odwrót. Mam wrażenie jakby dopiero co samochód wjechał do studia i wszystko było jeszcze nie ulożone, jakby taka 'fotka próbna'. :P Pozdrawiam! mam nadzieję że troche pomogłem, bo wiem że to jest wkurzające jak nikt nie komentuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek.m Napisano 28 Sierpień 2012 Autor Share Napisano 28 Sierpień 2012 @plasti dzięki o takie konkrety mi chodziło, postaram się dopracować lakier i w szopie pobawić się tym co napisales. Jesli cos wyjdzie to dodam tu albo juz w nastepnej pracy. Ale o grainie wogole nie pomyslalem :) @Stachu nie no pewnie o to chodzi zeby krytykować i wytykać bledy aby byly jakies sensowne :P Co do 2,3,4 renderu masz racje troche nie przemyslane ale to sa poprostu zblizenia na detal z 1 renderu a nie osobne renderki. Nie chcialem wzucac tu rozdzialki 8tys pixeli :) Co do refleksow i podkreslania bryly nimi calkowicie sie zgadam, i wsumie slusznie zauwazyles ze wyglada jak by tam dopiero wjechal. Nie ma tu ustwionego konkretnego ujecia ani idelanych refleksow ktore uzyskuje sie poprzez kilka renderow/zdjec czy nienaturalne ustawienia studia. Moze dodam jakies detale ktore bardziej podkresla ze to sa przygotowania do sesji. Dzieki za komentarze jak znajde czas to cos pokombinuje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi