Napisano 6 Listopad 201212 l Witam i proszę o sugestie najbardziej efektywnego podejścia do tematu. Chcę wymodelować obiekt taki jak na załączonym szkicu. Jest to siatka powstała poprzez nałożenie na siebie kilku prostych odcinków ("promieni"). "Siatka" powinna mieć grubość (ma to być w rzeczywistości element architektury a więc będzie wykonany w rzeczywistych materiałów). Powiem szczerze, że czas mnie goni i zastanawiam się jak to zrobić najszybciej, najwygodniej czyli po prostu najefektywniej. Z góry bardzo dziękuję za wszelkie sugestie! EDIT: zapomniałem dodać - siatka ma być na rzucie elipsy
Napisano 6 Listopad 201212 l tak na szybko pomysl jest taki (nie testowany dokladnie): 1 - zrob plane z duza iloscia podzialow i zmien na Editable Poly 2 - wytnij dziury jak potrzeba za pomoca Cut 3 - wrzuc na to Bend (a moze i wiecej bendow jesli bedzie trzeba) zeby to zawinąć 4 - uzyj albo skalowania albo np FFD zeby z kola zrobic elipse 5 - na sam koniec wrzuc na to Shell zeby nadac grubosc mam nadzieje ze zadziala, powodzenia.
Napisano 6 Listopad 201212 l Autor Wielkie dzięki Mirach za koncept! Jakoś idzie, nawet szybciej niż myślałem a przede wszystkim bezbłędnie (tzn. po zrobieniu iluś tam wycięć wszystko nadal gra i buczy i nie ma jakiś większych widocznych błędów). Jedyne co nie buczy to wyginanie elipsy. Bendem zrobiłem okrąg, ale po zeskalowaniu robi się nieładnie (render1, render2). Za to dużo lepiej działa FFD (render3) tylko będę musiał wziąć jeszcze więcej control points i dokładnie je ułożyć... Anyway wielkie dzięki raz jeszcze za pomoc!!!
Napisano 6 Listopad 201212 l Autor Wyszło kozacko po prostu (na pewno wymaga jeszcze dużo pracy sam układ tych linii) ale sposób wykonania podałeś bezbłędny. Co do ułożenia tego na elipsie: FFD(box) z większą liczbą control points (tu mam chyba z 10 po długości) i przenoszenie / obracanie prostopadle do środka elipsy. Wielkie dzięki raz jeszcze. Pozdrawiam! PS temat do zamknięcia
Napisano 6 Listopad 201212 l Siedzialem kiedys nad takimi rzeczami i obrałbym troche inna drogę, aby wygladło to lepiej i nie byłoby "baboli" 1. Plane-a kro0imy Quick Slice 2. Instent by polygon 3. Modyfikator Tessalate (ustawienia na screenie) 4. Mesh smooth 5. I na koniec ffd ale rownie fajne efekty moga wyjsc z Spherify aaa no i jeszcze Shell Siatka jest dość gęsta, ale to najszybszy sposób żeby otrzymać lekko zaokraglone "dziury" z dużymi możliwościami plastycznymi Uploaded with ImageShack.us