drezdeck Napisano 10 Grudzień 2012 Napisano 10 Grudzień 2012 (edytowane) Witam, mam mały problem z dołączeniem obiektów z pliku za pomocą opcji merge. Otóż aby pominąć wszelkie możliwości popełnienia jakiegoś błędu, tworzę nową pustą scenę, i do niej za pomocą merge`a dodaje nowe obiekty z pliku ( wazon z kwiatami ). Obiekty pojawiają mi się, lecz bez materiałów, edytor materiałów jest także pusty. Czy muszę wcześniej zapisać w jakiś specjalny sposób plik *.max? Kiedy normalnie go otwieram wszystko działa jak należy materiały są dodane, modyfikatory UVW też itd. Dodam że mam tam 2 teksturki diffuse i 2 bump w jpg. Wszystkie materiały vray 20 Pozdrawiam Edytowane 10 Grudzień 2012 przez drezdeck
pressenter Napisano 10 Grudzień 2012 Napisano 10 Grudzień 2012 Jeśli chcesz prawidłowo zapisać gdzieś scenę, wraz z materiałami (a konkretnie to teksturami, bo materiały nadal tam są) to używasz opcji "File->Archive". Jeśli tylko mergujesz obiekt z jakiejś innej sceny i nie ma na nim tekstur to załaduj tą nową scenę z tym obiektem jeszcze raz. Max spyta Ci się przy jej otwieraniu o ścieżki do tekstur, które oczywiście będziesz musiał tam wskazać (Add->Browse czy jakoś tak) Sz.
drezdeck Napisano 10 Grudzień 2012 Autor Napisano 10 Grudzień 2012 Zamkniecie i ponowne otworzenie sceny pomogło , troszkę tak dziwnie ale ważne że działa :) dzieki
pressenter Napisano 10 Grudzień 2012 Napisano 10 Grudzień 2012 Możesz też to robić ręcznie, po prostu tak zawsze było mi łatwiej. ;) Jak chcesz odrazu ręcznie takie ścieżki dodawać to idź do Customize->Configure user paths->External files; otrzymasz to samo okno. Sz.
żółty Napisano 10 Grudzień 2012 Napisano 10 Grudzień 2012 jeszcze od siebie dodam takie narzędzie - http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/relink-bitmaps - jakbyś coś namieszał, albo często przenosił pliki z kompa na kompa, dysku na dysk etc. bardzo się przydaje, ja korzystam cały czas ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się