Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, mam mały problem z dołączeniem obiektów z pliku za pomocą opcji merge. Otóż aby pominąć wszelkie możliwości popełnienia jakiegoś błędu, tworzę nową pustą scenę, i do niej za pomocą merge`a dodaje nowe obiekty z pliku ( wazon z kwiatami ). Obiekty pojawiają mi się, lecz bez materiałów, edytor materiałów jest także pusty. Czy muszę wcześniej zapisać w jakiś specjalny sposób plik *.max? Kiedy normalnie go otwieram wszystko działa jak należy materiały są dodane, modyfikatory UVW też itd. Dodam że mam tam 2 teksturki diffuse i 2 bump w jpg. Wszystkie materiały vray 20

Pozdrawiam

Edytowane przez drezdeck

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli chcesz prawidłowo zapisać gdzieś scenę, wraz z materiałami (a konkretnie to teksturami, bo materiały nadal tam są) to używasz opcji "File->Archive". Jeśli tylko mergujesz obiekt z jakiejś innej sceny i nie ma na nim tekstur to załaduj tą nową scenę z tym obiektem jeszcze raz. Max spyta Ci się przy jej otwieraniu o ścieżki do tekstur, które oczywiście będziesz musiał tam wskazać (Add->Browse czy jakoś tak)

 

Sz.

Napisano
  • Autor

Zamkniecie i ponowne otworzenie sceny pomogło , troszkę tak dziwnie ale ważne że działa :) dzieki

Napisano

Możesz też to robić ręcznie, po prostu tak zawsze było mi łatwiej. ;) Jak chcesz odrazu ręcznie takie ścieżki dodawać to idź do Customize->Configure user paths->External files; otrzymasz to samo okno.

 

Sz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności