Napisano 10 Grudzień 201212 l Witam, mam mały problem z dołączeniem obiektów z pliku za pomocą opcji merge. Otóż aby pominąć wszelkie możliwości popełnienia jakiegoś błędu, tworzę nową pustą scenę, i do niej za pomocą merge`a dodaje nowe obiekty z pliku ( wazon z kwiatami ). Obiekty pojawiają mi się, lecz bez materiałów, edytor materiałów jest także pusty. Czy muszę wcześniej zapisać w jakiś specjalny sposób plik *.max? Kiedy normalnie go otwieram wszystko działa jak należy materiały są dodane, modyfikatory UVW też itd. Dodam że mam tam 2 teksturki diffuse i 2 bump w jpg. Wszystkie materiały vray 20 Pozdrawiam Edytowane 10 Grudzień 201212 l przez drezdeck
Napisano 10 Grudzień 201212 l Jeśli chcesz prawidłowo zapisać gdzieś scenę, wraz z materiałami (a konkretnie to teksturami, bo materiały nadal tam są) to używasz opcji "File->Archive". Jeśli tylko mergujesz obiekt z jakiejś innej sceny i nie ma na nim tekstur to załaduj tą nową scenę z tym obiektem jeszcze raz. Max spyta Ci się przy jej otwieraniu o ścieżki do tekstur, które oczywiście będziesz musiał tam wskazać (Add->Browse czy jakoś tak) Sz.
Napisano 10 Grudzień 201212 l Autor Zamkniecie i ponowne otworzenie sceny pomogło , troszkę tak dziwnie ale ważne że działa :) dzieki
Napisano 10 Grudzień 201212 l Możesz też to robić ręcznie, po prostu tak zawsze było mi łatwiej. ;) Jak chcesz odrazu ręcznie takie ścieżki dodawać to idź do Customize->Configure user paths->External files; otrzymasz to samo okno. Sz.
Napisano 10 Grudzień 201212 l jeszcze od siebie dodam takie narzędzie - http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/relink-bitmaps - jakbyś coś namieszał, albo często przenosił pliki z kompa na kompa, dysku na dysk etc. bardzo się przydaje, ja korzystam cały czas ;]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto