Skocz do zawartości

Opcja merge - problem z materiałami


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, mam mały problem z dołączeniem obiektów z pliku za pomocą opcji merge. Otóż aby pominąć wszelkie możliwości popełnienia jakiegoś błędu, tworzę nową pustą scenę, i do niej za pomocą merge`a dodaje nowe obiekty z pliku ( wazon z kwiatami ). Obiekty pojawiają mi się, lecz bez materiałów, edytor materiałów jest także pusty. Czy muszę wcześniej zapisać w jakiś specjalny sposób plik *.max? Kiedy normalnie go otwieram wszystko działa jak należy materiały są dodane, modyfikatory UVW też itd. Dodam że mam tam 2 teksturki diffuse i 2 bump w jpg. Wszystkie materiały vray 20

Pozdrawiam

Edytowane przez drezdeck
  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli chcesz prawidłowo zapisać gdzieś scenę, wraz z materiałami (a konkretnie to teksturami, bo materiały nadal tam są) to używasz opcji "File->Archive". Jeśli tylko mergujesz obiekt z jakiejś innej sceny i nie ma na nim tekstur to załaduj tą nową scenę z tym obiektem jeszcze raz. Max spyta Ci się przy jej otwieraniu o ścieżki do tekstur, które oczywiście będziesz musiał tam wskazać (Add->Browse czy jakoś tak)

 

Sz.

Napisano

Możesz też to robić ręcznie, po prostu tak zawsze było mi łatwiej. ;) Jak chcesz odrazu ręcznie takie ścieżki dodawać to idź do Customize->Configure user paths->External files; otrzymasz to samo okno.

 

Sz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności