Skocz do zawartości

Surface - przyklejanie splinów


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chce przykleic do obiektu surface jakis inny spline, np circle, dokladnie chodzi o to zeby ten circle dopasowal sie idealnie do powierzchni (tak jakbyscie chcieli owinac sznurek dookola np słoika). Probowalem darmowym plugem "Glue", wychodzi swietnie tylko ze przyklejony spline - circle ma okolo 50 vertexow, nawet jak zmniejsze parametr steps z 100 do 1 to ich liczba jest nadal przeogromna. Circle sklada sie z 4 vertexow a jego zaokraglenia sa spowodowane wygieciem krzywych beziera, czy da sie w jakis sposob odwzorowac ten circle na obiekcie zeby nadal mial 4 vertexy?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

NURBS?? Chociaż może się mylę - nei mohja działka :-)

Napisano

tak nurbs.

 

stwarzasz sobie jakas powierzchnię np CV-Surface a nastepnie istnieje funkcja bezposredniego "rysowania", układania na tej powierzchni krzywych point lub CV.

 

odpowiednie nazwy to :

 

create vector projected curve oraz

create cv curve on surface

 

warunkiem aby to zadzialalo jest ze krzywa cv oraz powierzchnia musza byc typu nurbs oraz musza byc zdetachowane czyli polaczone w ze tak powiem logiczną całość.

 

tym sposobem mozna latwo stworzyc krzywa przylegajaca do jakiejs powierzchni np pogietej noisem a nastepnie narzedziem loft wytloczyc sobie sciezke tworzac drogę biegnaca przez gorzysty teren.

 

 

pozdrawiam, mam nadzieje ze dalej juz sobie poradzisz

Napisano

nie , są takze takie narzędzia jak conform w compound objects oraz space warps.

to pierwsze sluzy do dostosowywania sie jednego ksztaltu wogol innego a drugie to jakby pole grawitacyjne spychajace obiekt na zadana powierzchnię.

 

nieboj sie jednak nurbs - to kolejne narzedzie ktore warto wykorzystac.

 

oto jak wykonalem to co widac na rysunku w zalaczniku:

 

1.create->shapes->nurbs

tworzysz sobie CV-plane czyli plaszczyzne z punktami kontrolnymi CV

 

2.nastepnie zwiekszasz liczbe punktow kontrolnuych tej plaszczyzny do np 5 dla u i v

 

3. nadajesz modyfikator noise i dostosowujesz zeby wygladalo jak ci sie podoba

 

4. znow create->...... i tworzysz krzywa tym razem zwykly spline dowolna jaka tam chcesz (u mnie okrąg)

 

5. konwertujesz ja do nurbs

 

6. wciskasz attach i wskazujesz utworzona wczesniej powierzchnie nurbs i dolaczasz ja do ksztaltu

 

7.w widoku top wybierasz create vector lub normal (projected) curve i wskazujesz krzywa nurbs jak i powierzchnie nurbs

 

8.zostaje ona przyciagnieta do powierzchni

 

9.potem mozesz sobie odlaczyc krzywa od powierzchni i powierzchnie przekonwertowac do editable poly i bawic sie dalej

 

powodzenia

Napisano

a tutaj zloftowana krzywa, bo z reguly nie sam spline przyciagniety jest celem, raczej chcemy wykorzystac go jako rail do dalszej zabawy.

 

zyczę powodzenia.

 

p.s.

polecam swietny modeler RhinoCeros 3D. Sluzy wylacznie do modelowania w nurbs, ale coz.. nie ograniczajmy sie do jednej rzeczy. troche poly, troche nurbs wszystko dla ludzi.

Napisano

ale jak zrobic zeby ten pryklejony circle byl zespawany z powierzchnia nurbs? Bo wydaje mi sie ze on tylko rozlozyl go na powierzchni. Jak zrobic zebu to co jest wewnatrz tego okregu zostalo usuniete, bo gdy zaznaczam surface i w coskam w srodku circle to mi zaznacza cala powierzchnie

Napisano

w standardowej instalacji rhinoceros sa 2 pliki pdf na temat modelowania nurbsami.

moim zdaniem to najlepszy kurs/tutoriale jakie widziałem.

 

sciagnij sobie wersje demo z strony rhinocerosa i poogladaj bo zasady tworzenia sa bardzo podobne w wszystkich programach nurbs. rozni sie glownie tylko interface czyli guziczki gdzie mozna znalezc odpowiednie opcje.

 

swietne materialy pdf sa rowniez Aliasa, Bzyku ci wiecej powie, zapytaj jego mysle ze ci pomoze.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności