peerbe111 Napisano 31 Grudzień 2012 Napisano 31 Grudzień 2012 Witam. W programowaniu jestem zielony. Mam eksporter do pewnego formatu w *dlu (plugin do maxa) Niestety nie ma opcji importu. Czy istnieje jakiś sposób żeby to przerobić? Ewentualnie napisanie skryptu? Posiadam "jakąś" dokumentacje tego formatu który chce importować. Jest jakiś sposób na to?
Juliusz Napisano 1 Styczeń 2013 Napisano 1 Styczeń 2013 Żeby przerobić plugin trzeba by mieć kod źródłowy, napisany pewnie w C++. Ale zawsze można napisać skrypt. To może być proste albo skomplikowane - wszystko zależy o jakim formacie mówisz...
peerbe111 Napisano 1 Styczeń 2013 Autor Napisano 1 Styczeń 2013 Format to dof. Importuje go Zmodeler 1. Niestety, jeśli model ma powyżej 100 k poly to Zmod odmawia współpracy i nie wczyta. Mam SDK Zmodelera 1 i są tam pliki tego plugina jako pliki tekstowe w formatach *cpp *def *h *dsp *dsw Tu jest też dokumentacja tego formatu http://racer.nl/dof.htm
Juliusz Napisano 2 Styczeń 2013 Napisano 2 Styczeń 2013 OK, poczytałem trochę - no, da się coś takiego zrobić... Importer jest zawsze łatwiejszy do napisania niż exporter, bo można pominąć pewne dane. Jeśli zależy Tobie np. na samej geometrii, to można sobie darować materiały albo vertex colory itp. Rozumiem, że mówimy tutaj o importerze do Maxa, tak? A swoją drogą - czytałem, że Blender też potrafi importować ten format - próbowałeś? Ja ostatnio piszę akurat narzędzia do importu i animacji postaci z pewnej gry, tak więc siedzę teraz w klimatach rozszyfrowywania plików. Mógłbym spróbować coś takiego napisać do Maxa, choć na pewno nie "na jutro"... :) Rozumiem, że to hobbystyczna sprawa, tak?