Napisano 31 Grudzień 201212 l Witam. W programowaniu jestem zielony. Mam eksporter do pewnego formatu w *dlu (plugin do maxa) Niestety nie ma opcji importu. Czy istnieje jakiś sposób żeby to przerobić? Ewentualnie napisanie skryptu? Posiadam "jakąś" dokumentacje tego formatu który chce importować. Jest jakiś sposób na to?
Napisano 1 Styczeń 201312 l Żeby przerobić plugin trzeba by mieć kod źródłowy, napisany pewnie w C++. Ale zawsze można napisać skrypt. To może być proste albo skomplikowane - wszystko zależy o jakim formacie mówisz...
Napisano 1 Styczeń 201312 l Autor Format to dof. Importuje go Zmodeler 1. Niestety, jeśli model ma powyżej 100 k poly to Zmod odmawia współpracy i nie wczyta. Mam SDK Zmodelera 1 i są tam pliki tego plugina jako pliki tekstowe w formatach *cpp *def *h *dsp *dsw Tu jest też dokumentacja tego formatu http://racer.nl/dof.htm
Napisano 2 Styczeń 201312 l OK, poczytałem trochę - no, da się coś takiego zrobić... Importer jest zawsze łatwiejszy do napisania niż exporter, bo można pominąć pewne dane. Jeśli zależy Tobie np. na samej geometrii, to można sobie darować materiały albo vertex colory itp. Rozumiem, że mówimy tutaj o importerze do Maxa, tak? A swoją drogą - czytałem, że Blender też potrafi importować ten format - próbowałeś? Ja ostatnio piszę akurat narzędzia do importu i animacji postaci z pewnej gry, tak więc siedzę teraz w klimatach rozszyfrowywania plików. Mógłbym spróbować coś takiego napisać do Maxa, choć na pewno nie "na jutro"... :) Rozumiem, że to hobbystyczna sprawa, tak?
Napisano 2 Styczeń 201312 l Autor Z tego co na szybko wygooglowałem to blender też ma tylko exporter. Tak, import do maxa, najchętniej jednak z teksturami. Ogólnie to bardzo dobry symulator, a co najważniejsze darmowy i stale rozwijany. Niestety mało do niego samochodów i tras dobrej jakości, dlatego próbuje się jakoś ratować ;) Edytowane 2 Styczeń 201312 l przez peerbe111
Napisano 3 Styczeń 201312 l OK. To prześlij mi na maila jakiś model samochodu bądź trasy we formacie .max i jego export do .dof. A także te pliki źródłowe z Zmodelera, o których wspomniałeś - mogą być pomocne. W sumie jak masz linka do tego exportera dla Maxa, to też się przyda - będę mógł sam potestować export/import różnych obiektów. Nic nie obiecuję na 100%, ale chętnie bym spróbował. Edytowane 3 Styczeń 201312 l przez Juliusz
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto