Gość miko121 Napisano 31 Grudzień 2012 Napisano 31 Grudzień 2012 (edytowane) Witam Dotyczy 3dsmax 2012. Miałem do zrobienie pewną animację w której był ruch łańcucha po kołach zębatych. Docelowo zrobiłem ja wykorzystując mechanizmy „Path Constraint” i „LookAt Constraint”. (pełno jest na necie przykładów na youtube.) Pierwotnie chciałem wykorzystać kontroler „SplineIk Solver”. Co prawda animacje jak wspomniałem zrobiłem, ale nie daje mi to spokoju co jest nie tak z tym kontrolerem. Sposób z tym kontrolerem jest dosyć szybki. Tworzymy ciąg obiektów za pomocą funkcji „Array”, za pomocą zaznaczania „Paint Selection Region” ( to ten spray ) zaznaczamy ciąg (kierunek jest istotny ) i przy pomocy skryptu (F11) wklejamy : for i=1 to $.count-1 do $[i+1].parent=$ - i enter tworzy nam z linkowany ciąg obiektów (hierarchie). (są to pomysły podpatrzone z youtube) Mam z linkowane obiekty (w hierarchii ), pivoty są prawidłowe. Problem wystąpił gdy po „nałożeniu” kontrolera SplineIk Solver zauważyłem pewną niedokładność - patrz zdjęcie. Część obiektów nie była dokładnie przyciągana( dociągana ) do ścieżki co w efekcie prowadziło do zauważalnego „drgania” w czasie trwania animacji. (bardzo zależało mi na dokładności). Próbowałem wykorzystywać obiekty bones, zwiększać ilość verteksów – ale to samo. Załączyłem plik w którym jest już gotowa animacja jak i obiekty wyjściowe.( obiekty są testowe). Czy macie jakieś pomysły co jest nie tak z tym kontrolerem i co może robię nie tak ? (chyba, że tylko u mnie to występuje to też proszę dać znać). M test_2.zip Edytowane 31 Grudzień 2012 przez miko121
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się