Gość Chrupek3D Napisano 6 Luty 2013 Napisano 6 Luty 2013 coś nie mogę się porozumieć z chłopakami na forum Skechupa... chciałbym, żeby 1 metr w Blenderze odpowiadał 1 metrowi w Skechupie. Robię box w Blenderze o wymiarach 1 metra, importuję do Skechupa, obok stawiam nowy box (1 metr) i obydwa są identyczne. Da się tak? Chodzi o ze skalowanie siatki (grid) w Skechupie, a nie skalowanie boxa.
porti Napisano 6 Luty 2013 Napisano 6 Luty 2013 nie wiem czy o to ci chodzi ale możesz użyć miarki do przeskalowania sceny. zaznaczasz znaną odległość i wpisujesz wartość i enter.
Gość Chrupek3D Napisano 6 Luty 2013 Napisano 6 Luty 2013 no właśnie nie o to :/ Teraz jak wgrywam kwadrat z Blendera (w Blenderze ma 1m) to w Skechupie po zmierzeniu ma 5m. Chciałbym tak ze skalować siatke, żeby te 5m zamieniło się w 1m, a kwadrat się nie zmniejszył. Twoim sposobem, kwadrat zmniejszy się pięciokrotnie i chociaż w Skechupie będzie miał 1m to exportując go do Blendera, będę miał 5-cio krotnie mniejszy kwadrat. Chodzi o to, że importując kwadrat 1m z Blendera, chciałbym, żeby po jego zmierzeniu było 1m, a nie 5m... no coś z tą siatką, żeby zrobić, a nie z obiektem :/
porti Napisano 6 Luty 2013 Napisano 6 Luty 2013 coś gdzieś musiało ci się skaszanić z jednostkami chociaż z 2 strony dziwne że obiekty zwiększają ci się 5 razy a nie 10 czy 100 Przetestowałem u siebie i import obiektów ze sketchupa w formacie .obj i .3ds do blendera 2.58 przebiega bezproblemowo. w drugą stronę tak samo. wszystkie wymiary się zgadzają.
Gość Chrupek3D Napisano 6 Luty 2013 Napisano 6 Luty 2013 wiem, że się ładnie importują i exportują, ale wymiary się nie zgadzają, bo w Blenderze mam 1 metr, a w Skechupie 5 metrów. W Blenderze nie mogę ruszyć tego wymiaru, bo mam to powiązane z Unity itd. dlatego chciałem to zmienić w Sketchupie, ale widzę, że się raczej nie da.
legomir Napisano 6 Luty 2013 Napisano 6 Luty 2013 Nie możesz napisać skryptów, które Ci robią globalne xform o te 5 jednostek a potem kasują to z historii?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się