kolaborant Napisano 26 Luty 2013 Napisano 26 Luty 2013 Hej Mam problem z wyeksportowaniem normal mapy do *.dae. Wszystkie pozostałem mapy (Spec., Diff., Alfa) eksportują się poprawnie. We wskazanym folderze powstaje co prawda także i normal map jednak po ponownym zaimportowaniu pliku collada do blendera normal mapy nie ma ( jej dodanie do "składu" tekstur powoduje że częściej występują błędy w eksporcie materiałów). Nie wiem czy robię coś nieprawidłowo czy jest to kwestia jakiegoś bug'a. Na XML'u nie znam się zbytnio więc nie jestem w stanie zweryfikować poprawności kodu. Czy ktoś z was spotkał się z tym problemem lub może sam protestować czy i u niego wystąpi ten problem? Pozdrawiam.
Skoti Napisano 26 Luty 2013 Napisano 26 Luty 2013 Niestety to nie błąd. Collada nie przewiduje czegoś takiego jak normalmapki. Możesz podpiąć sobie do eksportu mapkę przykładowo do Ambient/Emit to się wyeksporuje. Co prawda Blender może dodać normalmapkę jako "blenderowe rozszerzenie" i poprawnie importować, ale inne programy tego nie odczytają.
kolaborant Napisano 27 Luty 2013 Autor Napisano 27 Luty 2013 :/ Dzięki za info. Czy to kwestia nie dopracowania w eksporterze (w związku z tym możemy liczyć na lepsze czasy), czy jakiś inny, techniczny powód zadecydował, że ten format nie przenosi poprawnie tego typu map?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się