Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

 

Mam problem z wyeksportowaniem normal mapy do *.dae. Wszystkie pozostałem mapy (Spec., Diff., Alfa)

eksportują się poprawnie. We wskazanym folderze powstaje co prawda także i normal map jednak po ponownym

zaimportowaniu pliku collada do blendera normal mapy nie ma ( jej dodanie do "składu" tekstur powoduje że częściej występują błędy w eksporcie materiałów). Nie wiem czy robię coś nieprawidłowo czy jest to kwestia jakiegoś bug'a. Na XML'u nie znam się zbytnio więc nie jestem w stanie zweryfikować poprawności kodu.

Czy ktoś z was spotkał się z tym problemem lub może sam protestować czy i u niego wystąpi ten problem?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Niestety to nie błąd. Collada nie przewiduje czegoś takiego jak normalmapki. Możesz podpiąć sobie do eksportu mapkę przykładowo do Ambient/Emit to się wyeksporuje. Co prawda Blender może dodać normalmapkę jako "blenderowe rozszerzenie" i poprawnie importować, ale inne programy tego nie odczytają.

Napisano

:/

Dzięki za info. Czy to kwestia nie dopracowania w eksporterze (w związku z tym możemy liczyć na lepsze czasy), czy jakiś inny, techniczny powód zadecydował, że ten format nie przenosi poprawnie tego typu map?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności