kolaborant Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Hej Mam problem z wyeksportowaniem normal mapy do *.dae. Wszystkie pozostałem mapy (Spec., Diff., Alfa) eksportują się poprawnie. We wskazanym folderze powstaje co prawda także i normal map jednak po ponownym zaimportowaniu pliku collada do blendera normal mapy nie ma ( jej dodanie do "składu" tekstur powoduje że częściej występują błędy w eksporcie materiałów). Nie wiem czy robię coś nieprawidłowo czy jest to kwestia jakiegoś bug'a. Na XML'u nie znam się zbytnio więc nie jestem w stanie zweryfikować poprawności kodu. Czy ktoś z was spotkał się z tym problemem lub może sam protestować czy i u niego wystąpi ten problem? Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoti Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Niestety to nie błąd. Collada nie przewiduje czegoś takiego jak normalmapki. Możesz podpiąć sobie do eksportu mapkę przykładowo do Ambient/Emit to się wyeksporuje. Co prawda Blender może dodać normalmapkę jako "blenderowe rozszerzenie" i poprawnie importować, ale inne programy tego nie odczytają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kolaborant Posted February 27, 2013 Author Share Posted February 27, 2013 :/ Dzięki za info. Czy to kwestia nie dopracowania w eksporterze (w związku z tym możemy liczyć na lepsze czasy), czy jakiś inny, techniczny powód zadecydował, że ten format nie przenosi poprawnie tego typu map? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now