Szyku Napisano 19 Sierpień 2004 Napisano 19 Sierpień 2004 Siemka. Interesuje sie graiką 3D odniedawna bardzo mi sie podoba no i tak wogule jestem nowym użytkownikiem tego forum. No ale mam pewien problem.... wymodelowałem połowe mojej postaci wienc ją sklonowałem i użyłem mirrora... pasują do siebie nie ma żadnych nierówności wszytko jest ok ale kiedy je złącze (attach) i użyje meshsmooth to sie zachowują jak dwa różne obiekty czemu (znaczy robi sie taki przedział pomiędzy tymi obiektami a chociaż były złączone) tak sie dzieje?! Bardzo prosze o pomoc z góry dziękuje
sanki Napisano 19 Sierpień 2004 Napisano 19 Sierpień 2004 zapewne jest to spowodowane tym ze posrodku pozostawiles niepolaczone wierzcholki, co sprawia ze meshsmooth widzi to jako osobne czesci i dlatego tak robi. Zeby temu zapobiec musisz zaznaczyc wierzcholki ktore sie stykaja miedzy polowkami i uzyc opcji weld. Jezeli w srodku pozostana jakies poligony to tez bedzie psuc msmootha, wiec najlepiej usunac scianki styku. A jeszcze lepiej uzyc modyfikatora symmetry, ktory powinien zrobic to wszystko za ciebie. Pozdrowienia dla nowego usera.
rafalski Napisano 3 Wrzesień 2004 Napisano 3 Wrzesień 2004 jeszcze raz o laczeniu punktow. to chyba najprostszy przyklad... jak je polaczyc?
sikham Napisano 3 Wrzesień 2004 Napisano 3 Wrzesień 2004 3dsnapem :) przyciągnąć 1 do 2 zobacz też jak działa fuse a to co napisałeś w 1 poście to wystarczy użyć welda :)
rafalski Napisano 3 Wrzesień 2004 Napisano 3 Wrzesień 2004 a wogole czy modelowanie auta ze splain`ow i potem zageszczenie siatki przez refine to dobra metoda czy jak sie inaczej siatke zageszcza? ps. to jest pierwszy projekt EVER wiec prosze nie komplikowac tematu nurbsami lub innymi dziwactwami :) najpierw chce nauczyc sie A, a potem sprawdze B. dzieki.
Darthapul Napisano 3 Wrzesień 2004 Napisano 3 Wrzesień 2004 Co kto lubi :-) Moze Editable poly i zageszczanie za pomoca NURMS (zakladka Subdivison Surfaces czy jakos tak - niemam teraz MAxa pod reka.. ?)
thud Napisano 4 Wrzesień 2004 Napisano 4 Wrzesień 2004 looknij tu ->http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs110/tutorial.htm w dziale tutoriale jest tez pare innych tutkow o modelowaniu auta, ale ten jest z wykorzystaniem splin'ow pzdr
Stradivalius Napisano 4 Wrzesień 2004 Napisano 4 Wrzesień 2004 Czesc! Tez jestem poczotkujacy. Modelujac swoj samochod uzywam nastepujacej metody: ogolna siatka danego elementu z spline'ow -> modyfikator surface -> convert to editable mesh Potem zageszczam juz edytowalna siatke. Sam nie wiem czy to dobry sposob ale mi sie podoba.
Hindus Napisano 4 Wrzesień 2004 Napisano 4 Wrzesień 2004 bo najpierw na obiekcie editable poly daj meshsmoot'h a potem symetry - a atach nietrzeba.
rafalski Napisano 4 Wrzesień 2004 Napisano 4 Wrzesień 2004 no a dajcie podglad na jakies prace? takie poczatkujace? bo jak ja robie lagune z tutora to plakac sie chce :) ej, a moze poprostu nie mam talentu, co?
Rekomendowane odpowiedzi