Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Siemka. Interesuje sie graiką 3D odniedawna bardzo mi sie podoba no i tak wogule jestem nowym użytkownikiem tego forum. No ale mam pewien problem.... wymodelowałem połowe mojej postaci wienc ją sklonowałem i użyłem mirrora... pasują do siebie nie ma żadnych nierówności wszytko jest ok ale kiedy je złącze (attach) i użyje meshsmooth to sie zachowują jak dwa różne obiekty czemu (znaczy robi sie taki przedział pomiędzy tymi obiektami a chociaż były złączone) tak sie dzieje?! Bardzo prosze o pomoc z góry dziękuje

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zapewne jest to spowodowane tym ze posrodku pozostawiles niepolaczone wierzcholki, co sprawia ze meshsmooth widzi to jako osobne czesci i dlatego tak robi.

Zeby temu zapobiec musisz zaznaczyc wierzcholki ktore sie stykaja miedzy polowkami i uzyc opcji weld. Jezeli w srodku pozostana jakies poligony to tez bedzie psuc msmootha, wiec najlepiej usunac scianki styku. A jeszcze lepiej uzyc modyfikatora symmetry, ktory powinien zrobic to wszystko za ciebie.

Pozdrowienia dla nowego usera.

Napisano

3dsnapem :) przyciągnąć 1 do 2 zobacz też jak działa fuse

 

a to co napisałeś w 1 poście to wystarczy użyć welda :)

Napisano

a wogole czy modelowanie auta ze splain`ow i potem zageszczenie siatki przez refine to dobra metoda czy jak sie inaczej siatke zageszcza?

 

ps. to jest pierwszy projekt EVER wiec prosze nie komplikowac tematu nurbsami lub innymi dziwactwami :) najpierw chce nauczyc sie A, a potem sprawdze B. dzieki.

Napisano

Co kto lubi :-) Moze Editable poly i zageszczanie za pomoca NURMS (zakladka Subdivison Surfaces czy jakos tak - niemam teraz MAxa pod reka.. ?)

Napisano

Czesc! Tez jestem poczotkujacy. Modelujac swoj samochod uzywam nastepujacej metody:

ogolna siatka danego elementu z spline'ow -> modyfikator surface -> convert to editable mesh

Potem zageszczam juz edytowalna siatke.

Sam nie wiem czy to dobry sposob ale mi sie podoba.

Napisano

bo najpierw na obiekcie editable poly daj meshsmoot'h a potem symetry - a atach nietrzeba.

Napisano

no a dajcie podglad na jakies prace? takie poczatkujace?

bo jak ja robie lagune z tutora to plakac sie chce :)

ej, a moze poprostu nie mam talentu, co?

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności