Jump to content

Batch Bake w Maya 3d - proźba o pomoc


SirPi
 Share

Recommended Posts

Wiem, że to jest wall of text ale może ktoś będzie w stanie pomóc.

W skrócie: Nie mogę wpiec dobrego AO

 

 

Walczę trochę z Maya. A że nie jestem znawcą tematu rodzą się dziwaczne pytania. Te nobbowskie można załatwić "google it!". Ale teraz od kilku już dni po pracy walczę a z wypaleniem AO i nie mogę sobie poradzić więc proszę o pomoc kogoś bardziej doświadczonego.

 

Chcę wypalić prosty budynek, uzyskać przy tym efekt miekkich cieni. Na zewnątrz cień tylko w dużych załomach a wewnątrz delikatny nieregularny cień rozlany po pomieszczeniach, łagodnie przechodzący między oddcieniami.

Jednak jak się okazało nawet na prostych modelach nie działa mi w ogóle max distance a samą teksturę moge zmieniać tylko w niewielkiej mierze. Szlag mnie z tym trafia...

 

Pierwszy raz "wypalam" więc pozwolę sobie opisać po kolei co robię bo ścieżkę tą najbardziej oczywistą już znam na pamięć.

 

1. Nowa Scena

2. Zmiana envirement color na kamerze na biały

3. Nowy materiał = serface shader z podpietym pod niego mbi_amb_occlusion

4. Podpięcie nowego materialu pod model

5. Ustawienie w render settings mental ray-a oraz quality na production

6. Nowy render layer z dodanymi do niego przedmiotami. Ustawienie by byl renderowalny oraz dodanie do niego cacek ze sceny

7. W Mental Ray baking options probowalem roznych konfiguracji ale powiedzmy ze używam bake shadows/ set overide/ color = occlusion

 

(przykład jednego z tutków który robiłem http://vimeo.com/16288491)

 

i teraz tak. Jak zmieniam ustawienia w materiale max distance to nic sie nie zmienia. Zmiany następują w samplach/ wielkosciach wybakowanej tekstury/ reflection/ zmiana koloru cienia i światła wypalanego. Ale nie mogę "wpuścić światła" do budynku. Rożne konfigurację wyglądają prawie identycznie. A naprawdę spędziłem nad tym wiellllllle czasu testująć.

Ba wcześniej jak zmieniałem (do momentu przeinstalowania maya i zresetowania wszystkiego) wystarczyło zmienić max distance z 0.000 na 0.001 i cały budynek tonął w bieli a tylko krawędzie były ciemne.

Teraz mi przyszło do głowy, że mogłem to połączyć ale wywaliłem obie tekstury i to nie rozwiązuje problemu niestety.

 

Zawiesiłem się już i nie mam pomysłu. Każdą sugestię sprawdzę (jeśli nie będzie dotyczyła naprawy kompa głową kolegi czy odtańczenia tańca deszczu itp). Ewentalnie może mam zdupiony mental może coś innego użyć ale skąd to wziąć?

 

Jeśli ktoś chciałby dla mnie to wypalić to z góry dziękuję ale nie o to chodzi. Muszę mieć działające to cholerstwo.

 

 

Help. Plz.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję Jacenty za podpowiedź ale chyba nie do końca jej rozumiem.

 

Teraz postaram się light map wypalić i zobaczymy co to da. Ale co ma do tego Transfer map? Z tego co googluje to przenoszenie na przykład UV na low poly model. Chyba, że źle to rozumiem.

 

Xnorml nie znam dzieki za podpowiedz dowiem sie cos wiecej o tym.

 

 

A czy korzystając z okazji mogę zadać pytanie.

 

Czym różni się light map od AO ?

 

----

Dobra już wiem w czym jest różnica :)

Edited by SirPi
Link to comment
Share on other sites

widze ze Ty wiele rzeczy myslisz .Transfer map to opcja w maji Rendering/lighting/shading/ Transfer maps....Klikasz w to i pojawi sie

Edytor do przepalania normal map, AO i pare innych rzeczy .Eh przynajmniej mogles sprawdzic .

Zrob to w xnormalu to darmowy ,lekki, szybszy, mniej problematyczny i mega prosty program. Mnostwo rzeczy w nim jest lepiej rozwiazanie o ktorych nie chce mi sie pisac.

Siedze w tym na codzien wiec zaufaj mi. AO wypalane w mayi niestety jest mocno niedorobione.

Link to comment
Share on other sites

Chyba chciałeś napisać mylisz. Masz racje bardzo wiele pojęć/ opcji możliwości itd. jeśli chodzi o 3d. Niemniej bardzo dziękuję za podpowiedzi.

 

Zaufam i sięgnę po xnormal.

Jeszcze raz dziękuje

:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy