turas Napisano 15 Marzec 2013 Napisano 15 Marzec 2013 Witam ! w ramach nauki vray'a stworzyłem taki projekcik, zapraszam do komentowania i wytykania błędów. Soft 3ds max, vray, Ps Ustawienia : http://i46.tinypic.com/9r0r43.png
PrzemaSS_POL1 Napisano 15 Marzec 2013 Napisano 15 Marzec 2013 Chodź nie jestem fanem vizek i wnętrz to popracuj troche nad materiałami. Kubek np. co najmniej taki jak twój czarny materiał.(gloss) bumpik na poduszkach przydałby sie żeby wydobyć fakturę materiału i chyba troszke to lewitują twoje przedmioty zdeka.
turas Napisano 15 Marzec 2013 Autor Napisano 15 Marzec 2013 Dzięki przemas, faktycznie kubek do poprawki i bump na poduszkach. Trochę lewitowały :D
Mulholland Napisano 15 Marzec 2013 Napisano 15 Marzec 2013 Wg mnie trochę w kompozycji nie pasuje ten metalowy kaloryfer. Może gdyby był biały?
marcinW Napisano 15 Marzec 2013 Napisano 15 Marzec 2013 może to tylko wrażenie, ale mi się wydaje, że coś z proporcjami nie tak. albo lampka za duża, albo ten kaloryfer za mały. robiłeś te modele wg prawdziwych rozmiarów czy na oko? ogólnie spoko.
turas Napisano 16 Marzec 2013 Autor Napisano 16 Marzec 2013 @mulholland sprawdzę wersję z białym kaloryferem ale może wtedy zleje się kolorystycznie ze ścianą @marcin wymiarów lampki nie miałem ale starałem się zachować rozmiary i proporcje, kaloryfer ma 57cm wysokosci i 63cm szerokosci a lampka ma 50 cm wysokosci, klosz ma radius 8cm
Krystof Napisano 16 Marzec 2013 Napisano 16 Marzec 2013 Jest zdecydowanie zbyt czysto. Od razu widać, że to render. Powinieneś dodać trochę grain'u. Kompozycyjnie kaloryfer nie pasuje. Otwarta książka i kubek są mocno osadzone na ziemi, jednakże stos książek wydaje się lekko lewitować, nie widzę też zbytnio wyciemnienia na styku poduszki i podłogi. Kaloryfer jest zrobiony z chromu, pokrycie go białą farbą byłoby dobrym posunięciem (jak zasugerowane wyżej). Kubek jest zrobiony ze sztywnej tkaniny. Albo zjechałeś mu 'glossy' w dół na maksa, albo roughness podbiłeś do jedynki. Podłoga ma za duże szczeliny. Bump mógłby być trochę większy. Lampa jako model jest fajna. Materiał też nie byłby zły, gdybyś używał HDR'ek. Patrząc na lampę od razu mogę stwierdzić, że pokój jest pusty, a refleksy dość ubogie przez brak informacji przenoszonej przez światło. Obniżyłbym gloss'y w związku z tym. Patrząc na refleksy w lampce, wszystkie ściany masz białe (?) i refleks padający z sufitu na podstawkę lampy też jest biały. Mógłbyś poeksperymentować z kolorami ścian i sufitu, których nie widać w kadrze. Masz na razie ciepłą lampkę i pochmurny dzień, jednakże najważniejszym 'światłem' w scenie zawsze są obiekty. To one dyktują światłu jak się zachowywać, a nie na odwrót. Możesz diametralnie zmienić absorpcję światła i nastrój manipulując otoczeniem. Wzbogacisz refleksy w obiektach dodając trochę wariacji kolorystycznej.
turas Napisano 16 Marzec 2013 Autor Napisano 16 Marzec 2013 Macie Panowie oko:) bo ksiażki i kubek były w powietrzu. @Krystof Materiał kubka ma Reflect (59,59,59) i Refl.gloss 0,65 faktycznie może przesadziłem. Podbić glossiness czy zmienić kolor reflect ? Ściany i sufit są białe a pokój pusty. Spróbuje pobawić się kolorami ścian i sufitu. Obecnie mam Vray sun +sky oraz VrayLight plane przed oknem(z opcją skylight) ale jak bym chciał użyć tak jak mówisz HDR to jakie oświetlenie ? Vray Dome z HDR lub VraySun bez Sky i Dome z HDR
Krystof Napisano 17 Marzec 2013 Napisano 17 Marzec 2013 Z refleksami i i glossem zawsze możesz eksperymentować. Kolor refleksu ustawiłbym na biały. Jego siłę kontrolowałbym multiplay'erem. Chyba, że chcesz by ten kubek był metalowy. Metal ma refleksy koloru diffuse. HDR'ka powinna dodać trochę do sceny. Zdecydowanie użyłbym światła i HDR. Jednakże musisz dostosować światło do HDR'ki.
turas Napisano 19 Marzec 2013 Autor Napisano 19 Marzec 2013 update: poprawiłem kubek, poduszkę, kaloryfer oraz zwiększyłem trochę bump na podłodze. Następna wersja z HDR.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się