Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Tak jak w temacie. Mam obecnie pamięć GoodRama 4 x 2 GB. Jednak bawię się aktualnie w UDK i brakuje mi trochę RAM'u, i chciałem dokupić jedną kość 4 GB zyskując tym samym 2 GB RAM'u.

 

I tutaj mam do was pytanie, czy z układem 3x2GB + 1x4GB RAM'u od GoodRam'u będę miał jakieś problemy ? Słyszałem, że jak są z różnych firm to przy programach pokroju UDK/Max może wywalić BS'a, a jak jest z różnym rozmiarem pamięci a tą samą firmą ? No i trzeba jeszcze wziąć pod uwagę to, że łącznie, ram nie będzie potęgą dwójki :/

 

Z góry dziękuję Wam za pomoc i Pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

powinno dzialac. ew wylaczysz dual channel. kup przez internet przetestuj i w przeciagu 7 dni oddaj jak nje bedzie dzialac. albo idz do sklepu i powiedz ze chcesz wymienic w razie gdyby okazalo sie niekompatybilne z tym co masz ;)

potegi dwojki sa bez znaczenia.

inna sprawa ze jesli to tylko 2gb ci brakuje to moze poprostu zoptymalizuj projekt wylacz wszystko co dziala w tle.

Napisano

Po dłuższym namyśle postanowiłem zrezygnować, a po jeszcze dłuższym jednak kupiłem ^^

 

Dziś paczka przyszła i wygląda na to że RAM się "przyjął".

 

Ale chciałbym mieć pewność, czy mógłbyś mi polecić jakiś dobry program który jak najlepiej przetestuje moją pamięć RAM właśnie pod kątem użytkowania jej w programach pokroju Maxa ?

Napisano

jeśli ma być test pod kątem 3ds maxa to proponuje 3ds maxa ;) zrób jakąś dużą scene i ją renderuj.

ew. pobaw się w photoshopie jakimś większym obrazkiem uprzednio ustawiając żeby miał prawie cały ram do dyspozycji.

na benchmarkach się nie znam, bo nie gram w benchmarki więc nie poradze ci który obciąża ram.

ale zdaje się że w aida64 jest jakiś test.

Napisano

W windowsie pamięć jest dość ciekawie utylizowana, i jak masz jej za dużo to procentowo zabierana jest na bufor systemu - to tez daje znaczne przyspieszenie jak korzystasz z roznych programów.

Oprogramowanie które będzie uzywalo tej pamięci powinno być 64bitowe i mieć wszystkie procesy 64bitowe, wtedy masz pewność ze cala pamięć może być zuzyta. Jednak nawet przy 32b itowych aplikacjach zobaczysz wzrost wydajności wlasnie przez lepsza prace bufora systemu. W 3dsmax wszystko zależy nie tylko od wagi samej sceny, ale tez od ilości procesow które będą wykorzystywane podczas jej renderingu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności