Jump to content

Zernat

Members
  • Content Count

    1,017
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

108 Excellent

About Zernat

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Częstochowa
  1. Bardzo dziękuję wam za wszystkie informacje. Wiem, że pytanie o tutoriale może wydawać się głupie ale naprawdę, nawet z pomocą google ciężko jest znaleźć takie perełki. Jeszcze raz dziękuję i oczywiście, gdyby ktoś miał dla mnie jeszcze jakieś rady bądź tutki czy cokolwiek to bardzo chętnie się z tym zaznajomię.
  2. Witam, chciałem przeprosić za tytuł tematu ale nie miałem pomysłu jak to lepiej sformułować :P Już wyjaśniam o co mi chodzi. Chciałem was prosić o radę, jak mogę najszybciej nauczyć się modelować kształty które są jakby "całością" i do tego są skomplikowane. Mam tutaj na myśli to, że kiedy mamy obiekty jak np, butelka, komórka, cokolwiek w czym możemy rozpoznać kształty takie jak box, cylinder czy sfera to sprawa jest dosyć łatwa. Wychodzimy z primitiva najbliższego kształtem naszemu obiektowi i dodajemy loopy, extrudy i później łączymy obiekty bridgem jeśli trzeba i gotowe. Ale jak mogę się nauczyć modelować kształty takie jak np to: ? http://i181.photobucket.com/albums/x185/ctbram/bmw%20s1000rr%20wip/wheelBrace_01.jpg~original I o ile jeszcze sam kształt metodą prób i błędów jestem w stanie mnie więcej (raczej mniej) po jakimś czasie (długim) uzyskać, tak dodanie tam support edgy żeby to się odpowiednio smoothowało jest już dla mnie niewykonalne, brakuje mi jakby miejsca, nie jestem w stanie uzyskać kątów tak gładkich jakie bym chciał ze względu na ich bliskość (crease edge działa rzadko). Czy może mógłbym was prosić o jakąś radę albo o konkretne tutoriale ? Znam już Warwicka i znalazłem przed chwilą jeszcze to: https://www.youtube.com/watch?v=VB4vugpUoHw Ale pomyślałem, że może poproszę o radę jeszcze Was. Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam :-)
  3. Rozumiem, dzięki wielkie. Ale teraz sobie jeszcze przypomniałem, nie było kiedyś gdzieś takiej opcji która od razu w viewporcie pozwalała na wyświetlanie displace z mapy i tworzenie geometrii ? Wtedy mógłbym po prostu to zaznaczyć, usunąć niepotrzebne polygony i spłaszczyć to co zostało ?
  4. Witam, potrzebuję sobie zrobić płaskie sylwetki postaci. Coś jakby cień. Ale nie mam pojęcia jak się za to sprawnie zabrać. Najłatwiej by mi było chyba machnąć taką sylwetkę w Szopie ale czy da się jakoś w Majce czarno-białą teksturę zmienić w geometrię ? Czy może jednak pozostaje mi zabawa z wycinaniem tego z jakiegoś plane'a czy może zabawa krzywymi ? (niestety plane + opacity nie wchodzi w grę :P ) Z góry dzięki za pomoc i Pozdrawiam
  5. Skrypt działa całkiem nieźle, mam jednak ciągle problemy ze skalowaniem. Ustawienia skalowania zresetowałem, okazuje się jednak, że problem ciągle jest obecny. Wychodzi na to, że te skoki pochodzę z tego, że "shell" który próbuję skalować jest zwyczajnie bardzo duży a ja potrzebuję go przeskalować tylko odrobinę. Przydałby mi się po prostu jakiś bardziej precyzyjny tryb, coś jak maxowe F12.
  6. Rozumiem, a czy może ktoś ma pomysł odnośnie tych "skoków" np. skalowania ? Gdzie mogę to regulować ? I jeszcze mi się przypomniało jeszcze jedno odnośnie uvek, czy jest jakaś opcja która pozwoli mi "zestackować" możliwie jak najbardziej dokładnie jeden polygon na drugim przy unwrapowaniu ?
  7. Witam, aż głupio mi zaśmiecać forum takimi małymi pytaniami ale niektórych rozwiązań nie umiem ani znaleźć sam, ani znaleźć w googlach :/ Jeśli ktoś miałby chwilę to byłbym wdzięczny za pomoc z dwoma zagadnieniami. Mam do rozłożenia obiekt cylindryczny, gdy zaznaczam boczne ścianki i daję Planar Mapping to majka rozkłada mi to jako okrąg z otworem w środku, a ja tymczasem chciałbym mieć te polygony w jednej prostej linii, i nie ważne jak to tnę i każę majce to unfoldować i inne rzeczy robić, to ona i tak zawsze wraca mi do tego okręgu. Jak mogę ją zmusić do rozłożenia tych polygonów w jednej prostej linii ? I sprawa druga, czy mogę jakoś włączyć "delikatny" tryb przesuwania, rotacji, skalowania ? Potrzebuję dosyć dokładnie przeskalować uvki jednak nawet na minimalnej czułości myszki skala "skacze" uniemożliwiając mi dokładne dopasowanie. Dzięki i Pozdrawiam
  8. Dzięki za wszystkie rady, posprawdzam i spróbuję dobrać sobie coś odpowiedniego :-) Pozdrawiam
  9. Witam. Chciałbym się was zapytać czy istnieje jakaś opcja "spłaszczania" polygonów prócz skalowania ich w dół po osi Y ? Chcę po prostu aby vertexy były w jednej płaszczyźnie, fajnie jakby w miarę możliwości narzędzie to nie robiło sieczki z ich położenia :P Dzięki i Pozdrawiam
  10. Witam. Chciałbym was zapytać czy da się w Maxie wyłączyć widoczność jednego obiektu dla drugiego ? Mam dwie szklaneczki i obiekt obok nich. Ale w jednej szklaneczce ten obiekt się nieładnie odbija. Nie mogę wyłączyć "visible to reflection and refraction" gdyż wtedy w żadnej szklance go nie będzie widać a mnie tymczasem chodzi tylko o tą jedną :P Jak mogę to osiągnąć ? Dzięki i Pozdrawiam
  11. Przysiadłem do tego dzisiaj jeszcze raz. Tym razem dodałem teksturę z jpega nie tylko do kanału diffuse (wtedy właśnie przebijał "color") ale również do atrybutu "color". I teraz wszystko wyświetla się poprawnie ... a przysiągłbym, że wczoraj bawiłem się z tym tak samo i nie chciało działać xd Wybieranie obiektów z materiałem poprzez Hypershade też działa. Dzięki jeszcze raz za pomoc :)
  12. Właśnie też założyłem, że gdy dam w pełni biały bądź w pełni czarny to problem zniknie, niestety nie działa to jednak w ten sposób. Ale to już najwyżej pokombinuje z tym później, jeszcze raz dzięki za pomoc z HyperShadem :-)
  13. Dzięki, o coś takiego mi chodziło. Że też ja głupi szukałem czegoś z "Material" w nazwie ^^ To może pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie odnośnie materiałów. Chodzi mi o atrybut "Color" używałem go sobie na materiałach póki nie miałem tekstury. Ale teraz gdy już ją dodałem to wyświetla się ona z "domieszką" wartości "Color". Czy mogę to jakoś wyłączyć ?
  14. Witam. Ostatnio zacząłem uczyć się Majki, mam obecnie problem z materiałami. Stworzyłem trochę materiałów, ponazywałem i niektórym nadałem inne kolory. Teraz chciałbym je ładnie uporządkować, czyli przejrzeć je, sprawdzić które w scenie są a z których nie korzystam. Chciałbym też sprawdzić jakie materiały są przydzielone do jakich obiektów i sprawdzić czy jeszcze jakieś obiekty mają jedynie podstawowy materiał. Jak mogę to najsprytniej rozegrać ? Czy da się w Majce jakoś wybierać/chować obiekty po materiałach ? Dzięki i Pozdrawiam.
  15. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Obecnie szukam raczej do współczesnych wieżowców więc pozostaje mi chyba jednak wypróbować Google Earth. Spróbuję faktycznie pobrać instalkę, pewnie będzie więcej opcji niż w przeglądarce i może trochę dokładniej. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję :-)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy