Jump to content
  • 0
Sign in to follow this  
Zernat

"Spłaszczanie" polygonów inaczej niż za pomocą skalowania ?

Question

Witam. Chciałbym się was zapytać czy istnieje jakaś opcja "spłaszczania" polygonów prócz skalowania ich w dół po osi Y ? Chcę po prostu aby vertexy były w jednej płaszczyźnie, fajnie jakby w miarę możliwości narzędzie to nie robiło sieczki z ich położenia :P

 

Dzięki i Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Opcja chyba nie istnieje, a przynajmniej ja się z nią nie spotkałem, ale może znajdziesz coś w nowej mayce, w bonus toolsach albo dodatkowych pluginach.

 

Zawsze możesz zrobić plane, ustawić go tak jak potrzebujesz kliknąć na "make live", zaznaczyć vertexy do spłaszczenia i przesunąć. Maya automatycznie powinna przyciągnąć wszystkie vertexy do plane'a.

 

mjw3A5i.png

 

Znając życie jest jeszce milion innych sposobów, których po prostu nie znam :). Zwykłe skalowanie mi zawsze wystarczało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Zwykłe skalowanie mi zawsze wystarczało.

Oczywiście z równoczesnym używaniem opcji discrete scale [j] bo samą skalą byłoby ciężko ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Oczywiście z równoczesnym używaniem opcji discrete scale [j] bo samą skalą byłoby ciężko ;)

 

No niekoniecznie. Jak nie extrudujesz to skala się zatrzymuje jak wyrówna wszystkie vertexy. Oczywiście działa to tylko na płaszczyznach XYZ, jak chcesz pod kątem wyrownać to pozostaje obracanie albo ten sposób, który pokazałem.

 

Kiedyś widziałem spłaszczanie powierzchni plane'em, ale gdzie co i jak to nie pamiętam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Znalazłem takie info w sieci (nie używam Mayki) :

"After some testing and research, I found out that all I needed to do is to have all vertices selected as shown in the first image, then simply go to X and type 0 (zero) as shown in the attached image.

sorted.jpg"

Powinno działać dla 3 płaszczyzn, a jeśli chcesz mieć coś wyrównane po skosie to faktycznie bym używał snappingu do płaszczyzny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Oczywiście działa to tylko na płaszczyznach XYZ, jak chcesz pod kątem wyrównać to pozostaje obracanie albo ten sposób, który pokazałem.

 

No niekoniecznie ;)

Jeżeli płaszczyzna, w której chcemy wyrównać siatkę jest inna niż XYZ można zrobić to w odniesieniu do normalnych pojedynczego face'a:

Scale settings/Custom axis orientation/set to face

 

 

attachment.php?attachmentid=101667&stc=1&d=1462887785

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dzięki za wszystkie rady, posprawdzam i spróbuję dobrać sobie coś odpowiedniego :-)

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Edit:

Nie wczytałem się w początek. Założyłem, że chcesz wyrównywać do powierzchni.

 

Oczywiście nie musisz używać żadnej dodatkowej, wystarczy napisać prosty skrypt, który zeskaluje do 0 po wybranych osiach, rozpatrując średnie nachylenie.

Albo np te:

https://www.creativecrash.com/maya/script/fbpolyplanarize

https://www.creativecrash.com/maya/script/p3d-planarize

 

Pierwszego z nich zdarza mi się używać, ma opcję automatycznego dobierania najlepszej płaszczyzny na kilka sposobów.

 

- - - Połączono posty - - -

 

Odnośnie ciekawszych sposobów wyrównywania do powierzchni:

1. W menu polygons masz opcję Transwer, działa na zaznaczonych vertexach. Kopiuje uv albo położenia punktów na wskazaną płaszczyznę.

2. Kolejna opcja to Srink wrap deformer, ma plus taki, że możesz dodawać sobie vertexy do setów, które są przyciągane.

3. Soup

4 Albo ręcznie - make live i quad draw tool z pędzlem smooth poprzyciąga to co pomalujesz do powierzchni.

Edited by ca mel

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
No niekoniecznie ;)

Jeżeli płaszczyzna, w której chcemy wyrównać siatkę jest inna niż XYZ można zrobić to w odniesieniu do normalnych pojedynczego face'a:

Scale settings/Custom axis orientation/set to face

 

Prawda, nie pomyślałem o tym :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy