Jump to content

ca mel

Members
  • Content Count

    720
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

ca mel last won the day on December 21 2014

ca mel had the most liked content!

Community Reputation

326 Excellent

2 Followers

About ca mel

  • Rank
    Member
  • Birthday 09/25/1980

City (optional)

  • Miasto
    wawa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wrzuć sobie taką linijkę do maya.env: MAYA_ENABLE_LEGACY_VIEWPORT = 1
  2. ca mel

    Maya lava

    Gdy dodasz cząsteczkom atrybuty goal per particle, zacznie przyciągać do powierzchni. Wtedy też pojawią się opcje malowania mapy dla celu. Żeby particle bardziej trzymały się powierzchni, możesz użyć lokalnie pola siłowego Drag (np. z opcją volume sphere). Wyhamuje ruch w zadanej objętości, albo nawet przytrzyma je w środku i zawróci zabłąkane cząsteczki ,jeśli włączysz trap inside z jakąś małą wartością (~0.010). Rozbiłbym to na dwa emitery, jedne cząstki podłączyłbym pod drag i zrobił malowany goal, a drugie mogą sobie lecieć luźno, odbijając się tylko od przeszkody.
  3. ca mel

    Maya lava

    Hej. Nie wiem czy dobrym pomysłem jest zmienianie conserve albo damping w zależności od wieku. Możesz to oczywiście zrobić używając parametru per particle na podstawie .age, ale nie wiem co miałoby to dać. Moim pomysłem jest generacja nowych particli po zderzeniu z powierzchnią, te nowe mogłyby udawać przyklejoną lawę. Albo po prostu możesz pomalować większe wartości "goal" na powierzchni do której chcesz przykleić cząstki. Jest stara, ale wciąż aktualna książka na temat prostych skryptów dla particli, sporo można się z niej nauczyć: https://books.google.pl/books?id=BVfLK4n1JOoC&pg=PA85&lpg=PA85&dq=maya+particle+age&source=bl&ots=1dqMQQGv1W&sig=ACfU3U1SFntGI8eaB_xOV8PbK80d0twvSg&hl=pl&sa=X&ved=2ahUKEwiauMjjq-HnAhVkw4sKHdb1D5UQ6AEwBnoECBsQAQ#v=onepage&q=maya%20particle%20age&f=false
  4. ca mel

    Wyginanie obiektu

    Są na to co najmniej 2 opcje: 1. Curve warp http://help.autodesk.com/view/MAYAUL/2017/ENU/?guid=GUID-C3C6DF01-C240-4668-ADFD-27762257C5A8 2. Stary dobry Attach to Motion Path połączony z Flow Path, teraz są w menu Constraint
  5. Nowy photoshop działa bardzo ładnie, przynajmniej na Win 7. Rzeczywiście, pojawia się przyciecie przy skrócie Ctrl + Alt + Z (cofanie z historii), ale to było już we wcześniejszych wersjach. Rzecz w tym, że jeśli najpierw wciśniemy Alt, odblokuje się górne menu, a dodatkowa litera ze skrótu próbuje wybrać z niego jakieś polecenie. Pod Z nie ma żadnej, więc nic się nie dzieje, a PS popiskuje, informując że nie ma takiej opcji. Czyli wciskanie skrótu trzeba zaczynać zawsze od Ctrl. Pędzle są nawet szybsze niż we wcześniejszych wersjach, to nowa opcja smootch je spowalnia. Po wyłączeniu działają swietnie na obrazie 8k x 8k. Natomiast w Afterze 2018 jest dużo całkiem zaawansowanych opcji pod tworzenie i edycję VR 360. Z nieba spadł mi ten update, akurat wpadł mi taki projekt. Ma ten after chyba jednak problem z disc cache, raz keszuje, dwa razy nie.
  6. Szykuje się ładna obniżka cen 1950x z 1000$ na 880$. Pewnie za kilka dni w Polsce.
  7. Czołem. Może jest ktoś chętny na 32GB Kingston Fury 2666Mhz, w 4 kościach 4x8GB. Kingston DDR4 2666 4x8GB C15 (HX426C15FBK4/32) Taka: https://www.komputronik.pl/product/259466/hyperx-fury-black-32gb-4x8gb-2666mhz-ddr4-cl15-dimm-.html?gclid=CJz1ypLWjtMCFZ7JsgodN8AGMg&gclsrc=aw.ds Używana, kupiona w Morele.net na przełomie 2015/2016 r. Gwarancja wieczysta i prawie 2 lata w Morele na podstawie ich faktury. Ja faktury wystawić nie mogę - sprzedaję jako osoba fizyczna. Cena 1000 zł do lekkiej negocjacji.
  8. Dzięki za zainteresowanie tematem :) Kombinowałem już z popup menu na pierwszym przycisku, ale traci się w ten sposób ich domyślną funkcjonalność. $myNewMenu1 = `popupMenu -parent "hyperShadePanel1dockStation" -button 1 -shiftModifier on -postMenuCommand "AttributeEditor"`; $myNewMenu2 = `popupMenu -parent "hyperShadePanel1dockStation" -button 1 -ctrlModifier on -postMenuCommand "AttributeEditor"`; Chodzi mi o zrobienie tego bez modyfikatorów, na samym podwójnym kliknięciu pierwszym przyciskiem myszy. Miałoby to taki plus, że pierwsze kliknięcie zaznaczyłoby przy okazji dany node, więc w attrEditorze pokazałby się ten właściwy. Generalnie miałoby to działać jak górna część hypershade - tam podwójne kliknięcie otwiera szader czy teksturę w oknie AttrEditor. Jeśli jest schowany, otwiera go. Widziałem w linku, który podałeś, że ktoś chyba próbował pisać do tego swoją funkcję. Ale nie umiem z tego skorzystać - kompletnie nie znam się na programowaniu API ;/ Dasz radę wytłumaczyć mi to jaśniej, co dokładnie trzeba zrobić, żeby działało to podwójne kliknięcie? O ile oczywiście się to da zrobić ;) Ad 2 Właśnie to jest dziwna sprawa. Z tego co pamiętam użeram się z tym od czasów 2014 i tam też nie działało zaznaczanie na timeline skryptem. Komenda edycji z podanym zakresem, np. "1:10" wchodziła, ale nic się nie zaznaczało. W 2016 zgłasza mi że jest za dużo argumentów, jakieś czary.
  9. Czołem. 1. Czy da się jakoś zmusić Mayę, żeby rozpoznawała podwójne kliknięcie w node editorze Hyperhade? Chodzi mi o jakiś rodzaj script job, pracujący w tle, otwierający po podwójnym kliknięciu zaznaczony node w Attr Editor. Próbowałem przerabiać plik hyperShadePanel, nie znalazłem sposobu. Wiec może potrzebny jest jakiś mikro plugin, śledzący podwójne kliknięcia? 2. Czy jest sposób, żeby melem albo pythonem zaznaczyć zadany zakres klatek na Time Sliderze? Czytać jest łatwo: timeControl -q -rangeArray $gPlayBackSlider ale jak zaznaczyć swój zakres? Chcę to spiąć z pluginem tworzącym markery na zadanych klatkach, a on działa na zakresie Time Slidera. Zamiast jeździć z Shiftem po timeline, chciałbym podawać zaznaczone klatki z dopesheet / graph editora. Z góry dzięki za podpowiedzi.
  10. Rzecz w tym, że musi być kupiony w ciągu tygodnia. A trochę boję się niesprawdzonej platformy.
  11. Czołem. Panowie, odświeżam wątek. Potrzebny drugi komputer, o zbliżonych parametrach. Zakładam, że przez rok coś się mogło zmienić, pojawiły się nowe procesory, płyty pod nie itp. Co najlepiej teraz kupić (nowego) do Sketchup'a + być może sporadycznie 3d Maxa, czasem pewnie zdarzy się jakaś niewymagająca gra (typu World of tanks) ? W tej samej cenie, do 4 000 z monitorem, albo 3 500 bez monitora.
  12. Jest trochę zmian. https://knowledge.autodesk.com/support/maya/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2017/ENU/Maya/files/GUID-2197CC8C-4D8B-412D-9073-47F0E877BAEA-htm.html Download link: http://up.autodesk.com/2017/MAYA/Autodesk_Maya_2017_Update3_x64.exe
  13. Całe 10 sekund szukania: https://pl.wikipedia.org/wiki/Renderowanie
  14. Może coś rypie z Color magament. Mnie denerwowały przeskoki i błędy, jeszcze w M2016, wyłączyłem i jest w miarę dobrze. Przy combine w 2017 u mnie wszystko jest git.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy