Zernat Posted March 23, 2016 Posted March 23, 2016 Witam. Ostatnio zacząłem uczyć się Majki, mam obecnie problem z materiałami. Stworzyłem trochę materiałów, ponazywałem i niektórym nadałem inne kolory. Teraz chciałbym je ładnie uporządkować, czyli przejrzeć je, sprawdzić które w scenie są a z których nie korzystam. Chciałbym też sprawdzić jakie materiały są przydzielone do jakich obiektów i sprawdzić czy jeszcze jakieś obiekty mają jedynie podstawowy materiał. Jak mogę to najsprytniej rozegrać ? Czy da się w Majce jakoś wybierać/chować obiekty po materiałach ? Dzięki i Pozdrawiam.
Reanimator Posted March 23, 2016 Posted March 23, 2016 https://knowledge.autodesk.com/support/maya/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/Maya/files/GUID-EF6DFB31-CFCF-428D-8961-3D96CE673F99-htm.html Moze nie wszystko sie da gola majka, ale skryptem z pewnoscia.
Zernat Posted March 23, 2016 Author Posted March 23, 2016 Dzięki, o coś takiego mi chodziło. Że też ja głupi szukałem czegoś z "Material" w nazwie ^^ To może pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie odnośnie materiałów. Chodzi mi o atrybut "Color" używałem go sobie na materiałach póki nie miałem tekstury. Ale teraz gdy już ją dodałem to wyświetla się ona z "domieszką" wartości "Color". Czy mogę to jakoś wyłączyć ?
Reanimator Posted March 23, 2016 Posted March 23, 2016 Nie wiem czy o to dokladnie chodzi, ale jezeli Ci zabarwia, to zmien sobie na kolor bialy:)
Zernat Posted March 23, 2016 Author Posted March 23, 2016 Właśnie też założyłem, że gdy dam w pełni biały bądź w pełni czarny to problem zniknie, niestety nie działa to jednak w ten sposób. Ale to już najwyżej pokombinuje z tym później, jeszcze raz dzięki za pomoc z HyperShadem :-)
Reanimator Posted March 23, 2016 Posted March 23, 2016 Hmm... a wyslij prosze jakies screeny z attribute editora, albo hypershade`a? cos jest nie tak, to tak nie powinno dzialac.
Xaia Posted March 23, 2016 Posted March 23, 2016 W jaki sposób dodałeś teksturę, że ci kolor przebija? Przecież to zastępuje kolor i nie ma opcji żeby się mieszało. Jak chcesz posprawdzać jakie shadery są na jakich obiektach to klikaj w shader prawym i wybierz Select objects with material. Jak chcesz szybko sprawdzić jaki shader jest na obiekcie to prawym na obiekt i Material attributes.
Zernat Posted March 24, 2016 Author Posted March 24, 2016 Przysiadłem do tego dzisiaj jeszcze raz. Tym razem dodałem teksturę z jpega nie tylko do kanału diffuse (wtedy właśnie przebijał "color") ale również do atrybutu "color". I teraz wszystko wyświetla się poprawnie ... a przysiągłbym, że wczoraj bawiłem się z tym tak samo i nie chciało działać xd Wybieranie obiektów z materiałem poprzez Hypershade też działa. Dzięki jeszcze raz za pomoc :)
ca mel Posted March 27, 2016 Posted March 27, 2016 • Jeśli na obiekcie są rozłożone mapy uv, wszystko co jest poza zmapowaną przestrzenią przybierze kolor default, który znajdziesz w atrybutach tekstur (file, ramp itp). Być może to właśnie ten kolor przebijał Ci przez teksturę. • Diffuse w Mai to mnożnik atrybutu Color. Zauważ, że diffuse jest wartością jednowymiarową, Color to 3 elementowy wektor. Diffuse używa się zwykle do przyciemnienia/podjaśnienia głównego koloru i choć można też podpiąć pod niego teksturę, to wskoczy tam wartość jednowymiarowa R, G, B albo Alpha tekstury. Domyślnie wskakuje alpha, która to, jeśli tekstura pochodzi z pliku, przybiera postać uśrednionej luminancji (jasności). • Gdy będziesz podpinał niektóre tekstury tiff czy png, automatycznie stworzy się ten połączenie z atrybutem transparency, zamiast upublicznionego w AE opacity. Jeśli tiff ma jakikolwiek kanał alpha, albo np aktywną szybką maskę (bo alf tiff może mieć dużo), zobaczysz coś w rodzaju przebijających się kolorów. Potrafi być to na początku mylące. Najlepiej ręcznie kasuj połączenie z transparency z tiffa, jeśli nie używasz półprzeźroczystych materiałów.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now