Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam. Ostatnio zacząłem uczyć się Majki, mam obecnie problem z materiałami.

 

Stworzyłem trochę materiałów, ponazywałem i niektórym nadałem inne kolory. Teraz chciałbym je ładnie uporządkować, czyli przejrzeć je, sprawdzić które w scenie są a z których nie korzystam. Chciałbym też sprawdzić jakie materiały są przydzielone do jakich obiektów i sprawdzić czy jeszcze jakieś obiekty mają jedynie podstawowy materiał.

 

Jak mogę to najsprytniej rozegrać ? Czy da się w Majce jakoś wybierać/chować obiekty po materiałach ?

 

Dzięki i Pozdrawiam.

  • Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Dzięki, o coś takiego mi chodziło. Że też ja głupi szukałem czegoś z "Material" w nazwie ^^

 

To może pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie odnośnie materiałów. Chodzi mi o atrybut "Color" używałem go sobie na materiałach póki nie miałem tekstury. Ale teraz gdy już ją dodałem to wyświetla się ona z "domieszką" wartości "Color". Czy mogę to jakoś wyłączyć ?

Posted

Właśnie też założyłem, że gdy dam w pełni biały bądź w pełni czarny to problem zniknie, niestety nie działa to jednak w ten sposób.

 

Ale to już najwyżej pokombinuje z tym później, jeszcze raz dzięki za pomoc z HyperShadem :-)

Posted

W jaki sposób dodałeś teksturę, że ci kolor przebija? Przecież to zastępuje kolor i nie ma opcji żeby się mieszało.

 

Jak chcesz posprawdzać jakie shadery są na jakich obiektach to klikaj w shader prawym i wybierz Select objects with material. Jak chcesz szybko sprawdzić jaki shader jest na obiekcie to prawym na obiekt i Material attributes.

Posted

Przysiadłem do tego dzisiaj jeszcze raz. Tym razem dodałem teksturę z jpega nie tylko do kanału diffuse (wtedy właśnie przebijał "color") ale również do atrybutu "color". I teraz wszystko wyświetla się poprawnie ... a przysiągłbym, że wczoraj bawiłem się z tym tak samo i nie chciało działać xd

 

Wybieranie obiektów z materiałem poprzez Hypershade też działa.

 

Dzięki jeszcze raz za pomoc :)

Posted

• Jeśli na obiekcie są rozłożone mapy uv, wszystko co jest poza zmapowaną przestrzenią przybierze kolor default,

który znajdziesz w atrybutach tekstur (file, ramp itp). Być może to właśnie ten kolor przebijał Ci przez teksturę.

 

• Diffuse w Mai to mnożnik atrybutu Color.

Zauważ, że diffuse jest wartością jednowymiarową, Color to 3 elementowy wektor.

Diffuse używa się zwykle do przyciemnienia/podjaśnienia głównego koloru i choć można też podpiąć pod niego teksturę,

to wskoczy tam wartość jednowymiarowa R, G, B albo Alpha tekstury.

Domyślnie wskakuje alpha, która to, jeśli tekstura pochodzi z pliku, przybiera postać uśrednionej luminancji (jasności).

 

• Gdy będziesz podpinał niektóre tekstury tiff czy png, automatycznie stworzy się ten połączenie z atrybutem transparency,

zamiast upublicznionego w AE opacity.

Jeśli tiff ma jakikolwiek kanał alpha, albo np aktywną szybką maskę (bo alf tiff może mieć dużo), zobaczysz coś w rodzaju przebijających się kolorów.

Potrafi być to na początku mylące. Najlepiej ręcznie kasuj połączenie z transparency z tiffa, jeśli nie używasz półprzeźroczystych materiałów.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy