Napisano 21 Marzec 201312 l Witajcie; Zostala mi jedna z ostatnich rzeczy do zrobienia aby moj pierwszy model w 3ds maxie byl skonczony. Mam problem z obracaniem obiektu wokol wlasnej osi. Wytlumacze to tak: tworze cylinder i moge go obracac wokol swojej osi bez problemow. Ale jezeli ja ten obiekt przechyle, to obracajac go on sie juz tak nie obraca, jak bym chcial, tak jakby os tego cylindra zostala we wczesniejszym miejscu. Jak zrobic, zeby os tego cylindra przy przechyleniu go o iles tam stopni wraz z cylindrem zmienila swoje polozenie ? Czy ma to zwiazek z Pivotem ?, jezeli tak, to jak ustawic, by spelnialo to moje oczekiwania ?
Napisano 21 Marzec 201312 l Na prawo od przycisku select & rotate masz okienko(reference coordinate system) w którym prawdopodobnie pisze "view", kliknij i zmień na "local". Jeśli dobrze zrozumiałem to o to chodzi. Tym wybierasz jakby ogólny punkt odniesienia wobec którego obiekt się obraca , skaluje itp. np wobec siebie, innego obiektu, zaleznie od widoku jaki masz ustawiony itp. Pivot to pojedynczy punkt wobec którego obiekt sie obraca skaluje itp i daje wieksze pole manewru bo możesz go sobie ustawić gdzie chcesz. Przy tej operacji jednak to co napisałem powinno wystarczyć :) Edytowane 21 Marzec 201312 l przez etched headplate
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto