Shagohad Napisano 21 Marzec 2013 Napisano 21 Marzec 2013 Witajcie; Zostala mi jedna z ostatnich rzeczy do zrobienia aby moj pierwszy model w 3ds maxie byl skonczony. Mam problem z obracaniem obiektu wokol wlasnej osi. Wytlumacze to tak: tworze cylinder i moge go obracac wokol swojej osi bez problemow. Ale jezeli ja ten obiekt przechyle, to obracajac go on sie juz tak nie obraca, jak bym chcial, tak jakby os tego cylindra zostala we wczesniejszym miejscu. Jak zrobic, zeby os tego cylindra przy przechyleniu go o iles tam stopni wraz z cylindrem zmienila swoje polozenie ? Czy ma to zwiazek z Pivotem ?, jezeli tak, to jak ustawic, by spelnialo to moje oczekiwania ?
etched headplate Napisano 21 Marzec 2013 Napisano 21 Marzec 2013 (edytowane) Na prawo od przycisku select & rotate masz okienko(reference coordinate system) w którym prawdopodobnie pisze "view", kliknij i zmień na "local". Jeśli dobrze zrozumiałem to o to chodzi. Tym wybierasz jakby ogólny punkt odniesienia wobec którego obiekt się obraca , skaluje itp. np wobec siebie, innego obiektu, zaleznie od widoku jaki masz ustawiony itp. Pivot to pojedynczy punkt wobec którego obiekt sie obraca skaluje itp i daje wieksze pole manewru bo możesz go sobie ustawić gdzie chcesz. Przy tej operacji jednak to co napisałem powinno wystarczyć :) Edytowane 21 Marzec 2013 przez etched headplate
Shagohad Napisano 21 Marzec 2013 Autor Napisano 21 Marzec 2013 Dokladnie tak, to jest to, dzieki Ci serdeczne :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się