Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie;

 

Zostala mi jedna z ostatnich rzeczy do zrobienia aby moj pierwszy model w 3ds maxie byl skonczony. Mam problem z obracaniem obiektu wokol wlasnej osi. Wytlumacze to tak: tworze cylinder i moge go obracac wokol swojej osi bez problemow. Ale jezeli ja ten obiekt przechyle, to obracajac go on sie juz tak nie obraca, jak bym chcial, tak jakby os tego cylindra zostala we wczesniejszym miejscu. Jak zrobic, zeby os tego cylindra przy przechyleniu go o iles tam stopni wraz z cylindrem zmienila swoje polozenie ? Czy ma to zwiazek z Pivotem ?, jezeli tak, to jak ustawic, by spelnialo to moje oczekiwania ?

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Na prawo od przycisku select & rotate masz okienko(reference coordinate system) w którym prawdopodobnie pisze "view", kliknij i zmień na "local". Jeśli dobrze zrozumiałem to o to chodzi.

 

Tym wybierasz jakby ogólny punkt odniesienia wobec którego obiekt się obraca , skaluje itp. np wobec siebie, innego obiektu, zaleznie od widoku jaki masz ustawiony itp.

 

Pivot to pojedynczy punkt wobec którego obiekt sie obraca skaluje itp i daje wieksze pole manewru bo możesz go sobie ustawić gdzie chcesz. Przy tej operacji jednak to co napisałem powinno wystarczyć :)

Edytowane przez etched headplate

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności