Napisano 22 Sierpień 200420 l Witam, jak wyciąć dziurę w poly by nie wygladała jak ta na zalaczniku??? tylko jak ładny otwor??
Napisano 22 Sierpień 200420 l a jak wg. ciebie wyglada ladny otwór ? moze poprostu wlacz w ustawieniach viewportu 2-sided albo dodaj material do tego boxa z opcja 2-sided temat tez zmien ...
Napisano 22 Sierpień 200420 l użyj EXTRUDE na listwie modify/polygon na zaznaczonym polygonie [domyślnie dnie otworu] i przeciągnij w głąb rozumiem że chodzi Ci o taki "otwór" [hehe] ?
Napisano 22 Sierpień 200420 l Autor moze uscisle to o co mi chodzi mam na mysli "tunel" czyli taka dziure na wylot wiem ze mozna użyc booleana ale to cholerstwo popsuje cala siate (ten box jest tu tylko przykladem) 2-sided odpada bo dziura dalej bedzie :) tylko lekko zamaskowana a jesli chodzi o extrude to znam :) ale po extrudzie nie zwelduje vertekow i beda 2 w jednym miejscu czyli na koncu dziury "tunelu"
Napisano 22 Sierpień 200420 l ja bym to (jesli bez boolean'a ) 1. zrobił tak ze po drugiej stronie tez bym wyciął teki kwadracik 2. potem w editable poly->polygon wybrał "face -> create" 3. potem kolejno łączysz wierzchołki 1z2 2z3 3z4 i 4z1 :D jak tego niekumasz to ja cie pozdrawiaju ;)
Napisano 22 Sierpień 200420 l to teraz ja ..... utwórz Tube i w sides daj 4 ;) i masz jeszcze prosciej .... pozniej w osi x obróć o 45 stopni i masz kwadrat z dziurą .... jak ci nie bedzie pasowala to edit mesh i sobie poprzeswaj wiezchołki .... ;)
Napisano 22 Sierpień 200420 l to teraz ja ..... utwórz Tube i w sides daj 4 ;) i masz jeszcze prosciej .... pozniej w osi x obróć o 45 stopni i masz kwadrat z dziurą .... jak ci nie bedzie pasowala to edit mesh i sobie poprzeswaj wiezchołki .... ;)to teraz ja :] robisz sobie tak jak u góry ci pokazałem tylko wczesniej zamiast usunąc scianke dajesz extrude do srodka , potem ją usówasz i dajesz target weld :] na wierzchołki , Marcin teraz ty =)
Napisano 22 Sierpień 200420 l mozna i tak: po obu stronach zaznacz poligony (te w srodku), extruduj do wewnatrz, tak by staly blisko siebie i kliknij "Connect". Wycinanie dziur tym sposobem jest czyste, ale dziala tylko (odziwo) gdy masz Meshtools w maxie i poprzez mesztools->connect.
Napisano 22 Sierpień 200420 l robisz 2 boxy jeden w srodku klikasz na jednego wybierasz boolean z zakladki create i klikasz na drugi wybierajac go jako ten ktory ma wyciąc dziurę ... ;) jeszcze ktos ? boze jesli teraz powiesz ze nie weisz jak zrocic to cie chyba wysmieje ;)
Napisano 22 Sierpień 200420 l spokojnie marcin, napisał ze niechce boolean'a bo mu niby siatke psuje (??), boze jesli teraz powiesz ze nie weisz jak zrocic to cie chyba wysmieje ;) ja zrobiłem to na początku ;P
Napisano 22 Sierpień 200420 l Autor ok dzieki za rady ja z innych zrodel niz forum dowiedzialem sie jak to zrobic łatwo i szybko jest to sposob podobny do hinduxxx'a :) i oto on: zaznaczyc polygony ktorych ma nie być i del nastepnie zaznaczyc edge nastepnie extrude i na koncu zweldowac verteki i dziala :) pozdro
Napisano 22 Sierpień 200420 l Autor a walcze z fotelem\krzeslem w kazdym radzie czyms do siedzenia hehe bo mialo byc krzeszlo powstaje fotel :)
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Przejrzałem forum, ale nigdzie nie znalazłem rozwiązania problemu z używaniem boolean, który mi się pojawia. Widzę tu ekspertów, więc mam nadzieję, że mi pomożecie. Wybaczcie jesli to już tłumaczyliście, ale naprawdę nie znalazłem odpowiedzi. Otóż przy odejmowaniu brył czasem (ale nie zawsze) zdarza się tak, że wycięcie pojawia się tylko w zewnętrznej ścianie bryły, czyli mówiąc obrazowo wycinam z kuli, a efekt jest taki jakbym wyciął ze sfery. Taki błąd pojawia mi się regularnie, przy kilkukrotnym użyciu booleana na jednej bryle i dotyczy tylko niektórych "otworów". Czy ja coś źle robię? W załączeniu przykład.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto