Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

jak wyciąć dziurę w poly by nie wygladała jak ta na zalaczniku??? tylko jak ładny otwor??

  • Odpowiedzi 17
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a jak wg. ciebie wyglada ladny otwór ?

 

moze poprostu wlacz w ustawieniach viewportu 2-sided albo dodaj material do tego boxa z opcja 2-sided

 

temat tez zmien ...

Napisano

użyj EXTRUDE na listwie modify/polygon na zaznaczonym polygonie [domyślnie dnie otworu] i przeciągnij w głąb

 

rozumiem że chodzi Ci o taki "otwór" [hehe] ?

Napisano
  • Autor

moze uscisle to o co mi chodzi mam na mysli "tunel" czyli taka dziure na wylot wiem ze mozna użyc booleana ale to cholerstwo popsuje cala siate (ten box jest tu tylko przykladem)

2-sided odpada bo dziura dalej bedzie :) tylko lekko zamaskowana

a jesli chodzi o extrude to znam :) ale po extrudzie nie zwelduje vertekow i beda 2 w jednym miejscu czyli na koncu dziury "tunelu"

Napisano

ja bym to (jesli bez boolean'a )

 

1. zrobił tak ze po drugiej stronie tez bym wyciął teki kwadracik

2. potem w editable poly->polygon wybrał "face -> create"

3. potem kolejno łączysz wierzchołki 1z2 2z3 3z4 i 4z1 :D

 

pomoc.GIF

 

jak tego niekumasz to ja cie pozdrawiaju ;)

Napisano

to teraz ja ..... utwórz Tube i w sides daj 4 ;) i masz jeszcze prosciej .... pozniej w osi x obróć o 45 stopni i masz kwadrat z dziurą .... jak ci nie bedzie pasowala to edit mesh i sobie poprzeswaj wiezchołki .... ;)

Napisano
to teraz ja ..... utwórz Tube i w sides daj 4 ;) i masz jeszcze prosciej .... pozniej w osi x obróć o 45 stopni i masz kwadrat z dziurą .... jak ci nie bedzie pasowala to edit mesh i sobie poprzeswaj wiezchołki .... ;)
to teraz ja :] robisz sobie tak jak u góry ci pokazałem tylko wczesniej zamiast usunąc scianke dajesz extrude do srodka , potem ją usówasz i dajesz target weld :] na wierzchołki , Marcin teraz ty =)
Napisano

mozna i tak:

po obu stronach zaznacz poligony (te w srodku),

extruduj do wewnatrz, tak by staly blisko siebie i kliknij "Connect".

 

Wycinanie dziur tym sposobem jest czyste, ale dziala tylko (odziwo)

gdy masz Meshtools w maxie i poprzez mesztools->connect.

Napisano

robisz 2 boxy jeden w srodku klikasz na jednego wybierasz boolean z zakladki create i klikasz na drugi wybierajac go jako ten ktory ma wyciąc dziurę ... ;)

 

jeszcze ktos ? boze jesli teraz powiesz ze nie weisz jak zrocic to cie chyba wysmieje ;)

Napisano

spokojnie marcin, napisał ze niechce boolean'a bo mu niby siatke psuje (??),

boze jesli teraz powiesz ze nie weisz jak zrocic to cie chyba wysmieje ;)
ja zrobiłem to na początku ;P
Napisano
  • Autor

ok dzieki za rady

ja z innych zrodel niz forum dowiedzialem sie jak to zrobic łatwo i szybko jest to sposob podobny do hinduxxx'a :) i oto on:

zaznaczyc polygony ktorych ma nie być i del nastepnie zaznaczyc edge nastepnie extrude i na koncu zweldowac verteki i dziala :)

pozdro

Napisano
  • Autor

a walcze z fotelem\krzeslem w kazdym radzie czyms do siedzenia hehe bo mialo byc krzeszlo powstaje fotel :)

Napisano

Przejrzałem forum, ale nigdzie nie znalazłem rozwiązania problemu z używaniem boolean, który mi się pojawia. Widzę tu ekspertów, więc mam nadzieję, że mi pomożecie. Wybaczcie jesli to już tłumaczyliście, ale naprawdę nie znalazłem odpowiedzi.

Otóż przy odejmowaniu brył czasem (ale nie zawsze) zdarza się tak, że wycięcie pojawia się tylko w zewnętrznej ścianie bryły, czyli mówiąc obrazowo wycinam z kuli, a efekt jest taki jakbym wyciął ze sfery. Taki błąd pojawia mi się regularnie, przy kilkukrotnym użyciu booleana na jednej bryle i dotyczy tylko niektórych "otworów". Czy ja coś źle robię? W załączeniu przykład.

boolean.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności